„Gazeta Wyborcza” bez stron lokalnych w soboty w 10 miastach
Od 21 listopada br. w soboty w 10 miastach nie będą się ukazywać lokalne strony „Gazety Wyborczej” (Agora), co skutkować będzie zwolnieniami. Jednocześnie dziennik wzmocni we wszystkich miastach piątkowe wydania lokalne, które mają zyskać charakter magazynowy.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/Cojestgrane_24_655.jpg)
Już od kilku tygodni „Gazeta Wyborcza” po kolei zmieniała szatę graficzną piątkowych wydań magazynowych w kolejnych miastach, a dodatkowo w październiku br. rozpoczęła wydawanie piątkowego magazynu dla mieszkańców Bielska-Białej. Od 20 listopada br. nową makietę będą mieć wszystkie wydania lokalne dziennika. Znajdzie się też w nich więcej tekstów, m.in. poświęconych stylowi życia w mieście, reportaży i felietonów.
Natomiast w 10 najmniejszych miastach, czyli w Białystoku, Bydgoszczy, Częstochowie, Kielcach, Olsztynie ,Opolu, Płocku, Radomiu, Rzeszowie, Toruniu, od 21 listopada br. w soboty nie będą się ukazywać strony lokalne „Gazety Wyborczej”. Bieżące informacje dotyczące tych miejscowości będzie można znaleźć jedynie w lokalnych serwisach internetowych Agory.
- Te decyzje to krok w stronę nowego modelu funkcjonowania redakcji „Gazety Wyborczej" w mniejszych ośrodkach miejskich, opartego na silnym piątkowym wydaniu oraz coraz popularniejszych i niezbędnych mieszkańcom serwisach internetowych - mówi Wojciech Bartkowiak, szef redakcji lokalnych „Gazety Wyborczej”.
Wojciech Fusek, zastępca naczelnego „GW” i jej dyrektor wydawniczy, dodaje, że praca oddziałów lokalnych musi się zmieniać i dostosowywać do nowych potrzeb czytelników. W związku z tymi zmianami Agora pożegna się w niektórych redakcjach lokalnych z pojedynczymi pracownikami, ale Fusek szczegółów nie zdradza.
W piątek 21 listopada br. pojawi się też nowa odsłona dołączanego do „Wyborczej” tygodnika „Co Jest Grane 24” - zyska on nowy układ, szatę graficzną i logo. Obok informacji o lokalnych wydarzeniach, pojawią się strony przedstawiające m.in. imprezy kulturalne odbywające się w całej Polsce, ciekawe postaci ze świata kultury i rekomendacje redakcji. W nowym „Co Jest Grane 24” czytelnicy znajdą też recenzje filmowe i repertuar kin, informacje o wydarzeniach muzycznych i teatralnych, wystawach i restauracjach oraz pomysły na spędzanie czasu z dziećmi.
Tego samego dnia - 20 listopada br. - ruszy nowy serwis Cojestgrane24.pl w wersji beta. Użytkownicy znajdą w nim zarówno bazę wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych z całej Polski, teksty z tygodnika „Co Jest Grane 24” oraz artykuły pisane specjalnie do serwisu.
Z danych ZKDP wynika, że w pierwszych trzech kwartałach br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 158 620 egz.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” bez stron lokalnych w soboty w 10 miastach