SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Francuscy wydawcy w koalicji walczą z blokowaniem reklam

Najwięksi wydawcy prasowi i internetowi we Francji rozpoczęli wspólną akcję zwalczania zjawiska blokowania reklam w sieci. Na swoich stronach solidarnie zamieszczają komunikaty wzywające użytkowników do wyłączenia adblockerów.

Według informacji podanych przez serwis Digiday do akcji przystąpiło 80 proc. spośród 40 największych francuskich wydawców newsowych, wśród nich są m.in. „Le Monde”, „Le Figaro”, „La Parisien” i „L’Equipe”.

Na internetowych stronach wszystkich sprzymierzonych wydawców użytkownicy wtyczek służących do blokowania reklam widzą ten sam komunikat wzywający do wyłączenia adblockera. Akcja ma być wsparta zachętami dla czytelników w postaci czasowego nieograniczonego dostępu do treści premium, a także stosowania w serwisach mniej intruzywnych formatów reklamowych.

- Najważniejszą cechą naszej akcji jest jej kolektywność - podkreśla w rozmowie z Digiday Bertrand Gié, szef mediów cyfrowych w „Le Figaro”. - Kiedy internauta używający adblockera zobaczy ten sam komunikat w kolejnych serwisach które najczęściej odwiedza jest szansa, że zastanowi się nad konsekwencjami blokowania reklam i zrezygnuje z tego typu oprogramowania.

Według danych francuskiego oddziału IAB tamtejsi wydawcy tracą średnio od 25 do 30 proc. przychodów z powodu stosowania przez czytelników adblockerów.
 

 

Dołącz do dyskusji: Francuscy wydawcy w koalicji walczą z blokowaniem reklam

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Paciaciak
już widzę taką akcję u nas:
"Drogi użytkowniku wyłącz adbloka żebyśmy mogli zabić Ciebie i Twój komputer milionem banerów na raz" :P
odpowiedź
User
conf
@up nie ma lepsze -"Kapitaliści wszystkich krajów, łączcie się":)
odpowiedź