„Focus” nowym liderem wśród miesięczników popularnonaukowych
W kwietniu 2013 roku na pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych awansował „Focus”, który zanotował jedyny wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił „21. Wiek”.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Focus” (G+J Polska) w kwietniu 2013 roku wyniosła 101 342 egz. i w porównaniu do kwietnia 2012 roku była wyższa o 13,09 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Rok wcześniej pismo to zajmowało miejsce drugie.
Z kolei na drugie miejsce spadł wydawany przez Wydawnictwo Bauer miesięcznik „Świat Wiedzy”. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 21,77 proc. i wyniosła 100 425 egz.
Trzecia lokata przypadła magazynowi „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 35,52 proc. do poziomu 16 287 egz.
ZKDP |
kwiecień |
|
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
2012 |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
101 342 |
89 611 |
Świat Wiedzy |
100 425 |
128 375 |
21. Wiek |
16 287 |
25 258 |
W kwietniu 2013 roku w porównaniu do marca 2013 roku jedynym wzrostem sprzedaży ogółem (o 18,46 proc.) pochwalić się mógł „Focus”. Z kolei najwięcej stracił tutaj „Świat Wiedzy” - było to 24,28 proc.
ZKDP |
2013 |
|
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
marzec |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
101 342 |
85 552 |
Świat Wiedzy |
100 425 |
132 634 |
21. Wiek |
16 287 |
17 506 |
Dołącz do dyskusji: „Focus” nowym liderem wśród miesięczników popularnonaukowych