Koniec marki FilmBox w Turcji
SPI International, spółka należąca do Canal+, wycofała się z tureckiego rynku, zamykając stacje FilmBox, DoucuBox, FightBox i Gametoon. Nadawanie na tamtejszym rynku rozpoczęły stacje pod markami FilmScreen, DocuScreen, FightScreen i GameScreen.
W czerwcu z Turcji zniknie także serwis streamingowy FilmBox+. Choć marki FilmBox nie będzie w Turcji, to debiutuje w innych krajach.
- Cieszymy się, że możemy wprowadzić kanały FilmBox na platformy Digital Virgo w RPA, Ghanie, Botswanie oraz z arabskimi napisami na Bliskim Wschodzie. To rozszerzenie zasięgu odzwierciedla nasze zaangażowanie w dostarczanie różnorodnych, wysokiej jakości treści, które trafiają do odbiorców na całym świecie – stwierdziła Georgina Twiss, dyrektor zarządzająca na Europę Zachodnią i Afrykę w SPI International.
Oświadczenie SPI International
W związku z wycofaniem się z tureckiego rynku, biuro prasowe SPI International przesłało oświadczenie Wirtualnemedia.pl. - SPI International, która działa w prawie 70 krajach na całym świecie, w ciągu ostatnich kilku miesięcy zaangażowana jest w proces wycofywania się z działalności dystrybucyjnej na rynku tureckim. Firma dystrybuowała w Turcji 9 kanałów linearnych, w tym FilmBox, FightBox, DocuBox, Gametoon, a także serwis streamingowy FilmBox+. Z końcem kwietnia 2024 r. SPI International nie będzie już dystrybuować żadnego ze swoich produktów na terytorium Turcji - poinformował nadawca.
Dalej firma podkreśla, że nie ma związków z nowymi kanałami w Turcji. - SPI International pragnie ponadto wyjaśnić, że kanały FilmScreen, DocuScreen, FightScreen i GameScreen w Turcji nie są w żaden sposób jej własnością, nie są przez nią obsługiwane ani nadawane, jak również nie są związane z działalnością jej spółek stowarzyszonych. Kanały te należą do niepowiązanego z SPI International podmiotu. Oznacza to, że kanały te nie są częścią portfolio SPI International, ani nie zastąpiły żadnego z jej kanałów - wyjaśnia SPI.
Nadawca nadmienia, że chce rozwijać się w innych krajach. - Strategią SPI International jest dalszy rozwój na wszystkich pozostałych terytoriach z portfolio ponad 45 kanałów, w tym produktów FilmBox, DocuBox, FightBox i Gametoon. SPI International zawsze było i pozostaje zaangażowane w dostarczanie swoim klientom najlepszych kanałów i usług pod niezmienionymi markami i produktami - zapewnia biuro prasowe SPI International.
Kanały FilmScreen, DocuScreen, FightScreen i GameScreen są oferowane przez tamtejszych dostawców płatnej telewizji. Wśród nich jest platforma cyfrowa D-Smart, dostępna na pozycji orbitalnej Türksat 42°E.
W sierpniu 2023 roku Grupa Canal+ sfinalizowała przejęcie pozostałych 30 proc. udziałów spółki Digital SPI International, do której należy 66 proc. akcji Kino Polska TV. 70 proc. udziałów Digital SPI International zostało przejęte przez Canal+ w marcu 2022 roku od Hildy Uziyel. Z Grupą Kino Polska pożegnali się tureccy członkowie zarządu i rady nadzorczej.
1 marca br. w Polsce zlikwidowano projekt SPI International. Kanał Dizi z tureckimi serialami został przekształcony w Novelas+1. Nadaje teraz te same treści (telenowele latynoskie i tureckie), co stacja Canal+, ale z godzinnym opóźnieniem. Po uruchomieniu dotychczasowej strony dizi.pl, internauci są odsyłani do oferty pakietowej Canal+ online. W katalogu Novelas+ tego serwisu znajduje się też sekcja „Seriale Dizi” z tureckimi produkcjami.
Tylko do końca maja serwis streamingowy FilmBox+ będzie dostępny w bezpośredniej subskrypcji. Od czerwca usługa będzie oferowana jedynie przez operatorów. - Wraz z początkiem czerwca przestaniemy świadczyć usługi klientom bezpośrednim, co wynika z przyjętej strategii biznesowej. Osoby zainteresowane dostępem do serwisu FilmBox+ będą mogły zyskać do niego dostęp np. za pośrednictwem ogólnopolskiego operatora telekomunikacyjnego Vectra, uprawnionego do dystrybucji serwisu FilmBox+. Pracujemy także nad zwiększeniem dystrybucji i dostępności serwisu u innych operatorów, a o wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco - tłumaczyło niedawno Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Grupy Kino Polska.
W portfolio Grupy Kino Polska są obecnie: Gametoon, FightBox, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, FilmBox Premium, FilmBox Family, FilmBox Arthouse, FilmBox Action, FilmBox Extra, Stopklatka, Zoom TV, 360TuneBox, Fast&FunBox, FashionBox i DocuBox. W marcu firma nie przewidywała likwidacji kolejnych stacji. - Jesteśmy zadowoleni z portfolio kanałów tematycznych, które posiadamy w naszej ofercie. Staramy się jak najlepiej odpowiadać na zapotrzebowanie widzów – informowało Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Grupy Kino Polska.
Dołącz do dyskusji: Koniec marki FilmBox w Turcji