SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

FB, YT i NK.pl w dół - zyskują WP i Orange, Gazeta.pl i Interia.pl

W czerwcu br. Facebook zanotował 383 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, YouTube - 581 tys. mniej, a NK.pl - 830 tys. mniej. Za to Wirtualna Polska i Orange, Gazeta.pl i Interia.pl zyskały po 100-150 tys. real users.

Z danych Megapanelu PBI/Gemius wynika, że Facebook i YouTube to nie jedyne globalne serwisy, które w czerwcu br. zanotowały w Polsce mniej użytkowników niż w maju. Witryny Google straciły w skali miesiąca 114 tys. real users, a Wikipedia - 85 tys. Za to Ask.com zyskał 214 tys. użytkowników.

Strony Onetu odwiedziło 23 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, a witryny Wirtualnej Polski i Orange - 117 tys. więcej. Grupa Gazeta.pl zyskała 103 tys. real users, Grupa Interia.pl - 159 tys., a Grupa o2 - 40 tys. Podobne wzrosty zanotowały strony Polskapresse i Next Infor (odpowiednio 121 i 141 tys. real users), a jeszcze więcej - 250 tys. real users - zyskały witryny Cyfrowego Polsatu.

Największy spadek w zestawieniu zanotowała NK.pl (zapewniająca prawie cały ruch Grupie NK.pl), którą odwiedziło o 814 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej (to 9,8 proc. w dół). YouTube stracił w skali miesiąca 581 tys. real users (spadek o 4,1 proc.), a Facebook - 383 tys. (2,6 proc. w dół)

Porównywanie nowych danych z tymi sprzed roku byłoby niemiarodajne, bo od wprowadzenia przy wynikach z kwietnia br. znaczących zmian w Megapanelu (przeczytaj o nich więcej), wyraźnie zmieniły się liczby użytkowników większości dużych portali.

TOP20 grup witryn i witryn niezgrupowanych

według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)*

zasięg wśród internautów**

różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca

audyt site-centric***

%

różnica w RU

1

Grupa Google

18 029 169

88,78%

-0,63%

-114 518

 

2

Grupa Allegro - GG

16 206 822

79,81%

-0,73%

-119 645

tak

3

facebook.com

14 385 400

70,84%

-2,60%

-383 514

 

4

Grupa Onet.pl

14 323 318

70,54%

0,16%

23 399

tak

5

youtube.com

13 580 012

66,87%

-4,10%

-581 060

 

6

Grupa Wirtualna Polska - Orange

13 036 768

64,20%

0,90%

116 796

tak

7

Grupa Gazeta.pl

11 982 215

59,01%

0,87%

103 121

tak

8

Grupa Interia.pl

11 956 981

58,88%

1,35%

159 240

tak

9

wikipedia.org

10 114 335

49,81%

-0,84%

-85 393

 

10

Grupa O2

9 247 798

45,54%

0,44%

40 315

tak

11

Grupa Nk.pl

7 475 692

36,81%

-9,82%

-814 180

 

12

Grupa Polskapresse

7 224 830

35,58%

1,70%

120 775

tak

13

ask.com

6 462 496

31,82%

3,43%

214 274

tak

14

Grupa Murator - Time

6 312 352

31,09%

0,92%

57 648

tak

15

Grupa Ringier Axel Springer

6 023 901

29,66%

-3,69%

-230 732

tak

16

Grupa Cyfrowy Polsat

5 790 664

28,52%

4,52%

250 251

tak

17

Grupa Next Infor

5 171 370

25,47%

2,81%

141 467

tak

18

Grupa Microsoft

5 110 503

25,17%

-6,00%

-326 439

 

19

Grupa TVN

5 050 503

24,87%

-3,63%

-190 281

tak

20

Grupa Money.pl

4 905 895

24,16%

N

N

tak

Liderujące wśród witryn objętych audytem site-centric strony Allegro i GG straciły w skali miesiąca 120 tys. użytkowników. Jeszcze większe spadki zanotowały serwisy Ringier Axel Springer i TVN - odpowiednio 231 i 190 tys. real users.

Z kolei największe wzrosty osiągnęły strony Interii i Cyfrowego Polsatu.

TOP20 grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric

według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)*

zasięg wśród internautów**

różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca

%

różnica w RU

1

Grupa Allegro - GG

16 206 822

79,81%

-0,73%

-119 645

2

Grupa Onet.pl

14 323 318

70,54%

0,16%

23 399

3

Grupa Wirtualna Polska - Orange

13 036 768

64,20%

0,90%

116 796

4

Grupa Gazeta.pl

11 982 215

59,01%

0,87%

103 121

5

Grupa Interia.pl

11 956 981

58,88%

1,35%

159 240

6

Grupa O2

9 247 798

45,54%

0,44%

40 315

7

Grupa Polskapresse

7 224 830

35,58%

1,70%

120 775

8

Grupa Murator - Time

6 312 352

31,09%

0,92%

57 648

9

Grupa Ringier Axel Springer

6 023 901

29,66%

-3,69%

-230 732

10

Grupa Cyfrowy Polsat

5 790 664

28,52%

4,52%

250 251

11

Grupa Next Infor

5 171 370

25,47%

2,81%

141 467

12

Grupa TVN

5 050 503

24,87%

-3,63%

-190 281

13

Grupa Money.pl

4 905 895

24,16%

2,21%

106 082

14

Grupa Media Regionalne

4 843 987

23,85%

-0,16%

-7 608

15

Grupa Edipresse.pl

4 496 133

22,14%

0,91%

40 426

16

filmweb.pl

4 360 484

21,47%

-1,43%

-63 313

17

dobreprogramy.pl

4 242 417

20,89%

-0,56%

-23 694

18

elektroda.pl

3 442 659

16,95%

2,50%

84 042

19

Grupa NextWeb Media

3 208 254

15,80%

-0,57%

-18 421

20

demotywatory.pl

3 058 275

15,06%

-1,44%

-44 615

Google.pl odwiedziło 70 tys. polskich użytkowników mniej niż w maju, a google.com - 326 tys. mniej. Facebook stracił 383 tys. użytkowników, YouTube - 581 tys., NK.pl - 830 tys., a Blogspot.com - 344 tys.

Za to Gazeta.pl zyskała w skali miesiąca 220 tys. real users, Ask.com - 214 tys., a Tablica.pl (należąca do Grupy Allegro) - 321 tys.

TOP20 DOMEN

według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)*

zasięg wśród internautów**

różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca

audyt site-centric***

%

różnica w RU

1

google.pl

17 316 997

85,28%

-0,40%

-69 633

 

2

facebook.com

14 385 400

70,84%

-2,60%

-383 514

 

3

youtube.com

13 580 012

66,87%

-4,10%

-581 060

 

4

onet.pl

13 264 314

65,32%

0,29%

38 584

tak

5

google.com

12 259 944

60,37%

-2,59%

-326 566

 

6

allegro.pl

12 134 105

59,75%

-0,50%

-60 595

tak

7

wp.pl

11 663 975

57,44%

0,85%

97 876

tak

8

wikipedia.org

10 114 335

49,81%

-0,84%

-85 393

 

9

gazeta.pl

9 647 589

47,51%

2,33%

219 830

tak

10

interia.pl

7 729 636

38,06%

1,23%

93 642

tak

11

nk.pl

7 432 285

36,60%

-10,04%

-829 745

 

12

chomikuj.pl

6 642 073

32,71%

-2,50%

-170 057

tak

13

blogspot.com

6 625 990

32,63%

-4,94%

-344 335

 

14

ask.com

6 462 496

31,82%

3,43%

214 274

 

15

tablica.pl

5 335 803

26,28%

6,41%

321 442

tak

16

ceneo.pl

5 202 180

25,62%

-0,84%

-43 908

tak

17

zumi.pl

4 506 683

22,19%

2,06%

91 129

tak

18

otomoto.pl

4 413 696

21,74%

1,19%

51 720

tak

19

filmweb.pl

4 360 484

21,47%

-1,43%

-63 313

tak

20

dobreprogramy.pl

4 242 417

20,89%

N

N

tak

 

Dołącz do dyskusji: FB, YT i NK.pl w dół - zyskują WP i Orange, Gazeta.pl i Interia.pl

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jajo
jak oni to w tym axlu robią? kupili onet, podłączyli pod niego fakt i inne serwisy i co? dupa... zamiast wzrostu zasięgu maja spadek... geniusze
0 0
odpowiedź
User
yt i fb
Nie są w badaniach Gemius bullshit
0 0
odpowiedź
User
do domu
Interia to portal o ogromnej cenzurze,manipulacja głosami potrafią na raz dać 500 głosów przeciw krytycznym opiniom o PO lub narodzie wybranym.Onet to też cenzura ale to spadek po TVN-ie.
0 0
odpowiedź