„Fakty” z największymi wpływami reklamowymi. „Teleexpress” na czele oglądalności
W bieżącym roku wśród programów informacyjnych głównych stacji największe cennikowe wpływy reklamowe mają „Fakty”. Z kolei największą oglądalnością cieszy się „Teleexpress”.
Wpływy reklamowe „Faktów” TVN w okresie od 1 stycznia do 26 kwietnia 2015 roku wyniosły 36,38 mln zł - wynika z cennikowych danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl (nie obejmują one rabatów).
Drugim najlepiej zarabiającym dziennikiem w bieżącym roku są „Wiadomości”, przy których TVP1 na reklamach zarobiła 31,08 mln zł. „Wydarzenia” Polsatowi z reklam przyniosły 23,41 mln zł, co daje temu programowi ostatnią pozycję na podium.
Niższe cennikowe wpływy z reklam mają: „Teleexpress” (12,44 mln zł) oraz „Panorama” (11,90 mln zł).
Program | Wpływy (w zł) |
FAKTY | 36 377 285 |
WIADOMOSCI | 31 078 890 |
WYDARZENIA | 23 406 690 |
TELEEXPRESS | 12 442 130 |
PANORAMA | 11 897 990 |
Pod względem oglądalności kolejność programów jest już inna. Będący tutaj liderem „Teleexpress” w okresie od 1 stycznia do 26 kwietnia br. oglądało średnio 4 mln widzów, co zapewniło stacji 34,85 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 1,78 proc. widzów.
Drugą pozycję zajęły „Wiadomości”. W analizowanym okresie widownia tego dziennika zmniejszyła się o 5,08 proc. do 3,85 mln oglądających.
Z kolei ostatnie miejsce podium należało do „Faktów”. Ich oglądalność w TVN w bieżącym roku spadła o 10,98 proc. i wyniosła 3,38 mln osób (serwis obecnie nadawany jest także m.in. w TVN24).
Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia”. Widownia tego dziennika w Polsacie wyniosła 2,52 mln osób, po spadku o 11,63 proc. - największym w zestawieniu.
Zmalała też oglądalność plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2. Jej wynik zmniejszył się o 5,84 proc. do 1,68 mln widzów.
Wszyscy 4+ | |||||
Program | Stacja | 01-01-2015 - 26-04-2015 | 01-01-2014 - 26-04-2014 | ||
AMR | SHR | AMR | SHR | ||
TELEEXPRESS 17:00 | TVP1 | 4 003 906 | 34,85% | 4 076 639 | 36,25% |
WIADOMOŚCI 19:30 | TVP1 | 3 847 449 | 24,84% | 4 053 186 | 26,24% |
FAKTY 19:00 | TVN | 3 380 103 | 23,28% | 3 797 106 | 26,18% |
WYDARZENIA 18:50 | Polsat | 2 522 140 | 17,66% | 2 853 924 | 20,02% |
PANORAMA 18:00 | TVP2 | 1 679 125 | 12,93% | 1 783 206 | 13,83% |
Wszystkie dane dotyczą dzienników emitowanych tylko na głównych antenach, tzn. TVP1, TVP2, Polsacie i TVN.
Dołącz do dyskusji: „Fakty” z największymi wpływami reklamowymi. „Teleexpress” na czele oglądalności