SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook zyskał 300 tys. RU, Gazeta.pl przed Allegro.pl

W styczniu br. serwisy Gazeta.pl odwiedziło więcej użytkowników niż strony Allegro.pl. Natomiast zasięg Facebooka wzrósł o 300 tys. real users.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w styczniu br. strony Google odwiedziło minimalnie mniej polskich użytkowników niż miesiąc wcześniej, ale i tak zanotowały one wzrost zasięgu o 0,36 punktu proc. Natomiast witryny Onetu zyskały w porównaniu z grudniem ub.r. niecałe 100 tys. real users, a NK.pl – ponad 50 tys. Nieznaczne wzrosty liczby użytkowników osiągnęły też Wirtualna Polska i YouTube.

Z kolei strony Gazeta.pl odwiedziło prawie 200 tys. real users więcej niż miesiąc wcześniej, dzięki czemu awansowały one na 6. miejsce, wyprzedzając serwisy Allegro.pl, które zanotowały spadek liczby użytkowników o ok. 50 tys.

Facebook zbliżył się do poziomu 10 mln polskich użytkowników – w styczniu zyskał ich ok. 300 tys. w porównaniu z grudniem. Natomiast strony Wikipedii odwiedziło ponad 600 tys. więcej real users z Polski.

Spore wzrosty liczby użytkowników zanotowały również strony Inforu, Polskapresse i Money.pl. W porównaniu  grudniem zyskały one, odpowiednio, ponad 200 tys., ok. 400 tys. i ok. 700 tys. real users. 

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 16 726 807 91,83%  
2 Grupa Onet.pl 13 434 133 73,75% tak
3 Grupa Nasza-klasa.pl 12 318 243 67,62%  
4 Grupa Wirtualna Polska 12 168 790 66,80% tak
5 youtube.com 11 797 075 64,76%  
6 Grupa Gazeta.pl 11 715 764 64,32% tak
7 Grupa Allegro.pl 11 577 461 63,56% tak
8 Grupa Interia.pl 11 447 056 62,84% tak
9 Grupa O2.pl 10 258 223 56,31% tak
10 facebook.com 9 886 197 54,27%  
11 Grupa Wikipedia 9 421 405 51,72%  
12 Grupa GG Network 5 989 060 32,88% tak
13 Grupa Microsoft 5 712 754 31,36%  
14 Grupa Ringier Axel Springer 5 200 720 28,55% tak
15 Grupa Polskapresse 5 043 569 27,69% tak
16 Grupa Infor 4 964 203 27,25% tak
17 Grupa Money.pl 4 915 202 26,98% tak
18 dobreprogramy.pl 4 481 143 24,60% tak
19 Grupa Orange 4 237 306 23,26%  
20 Grupa Spolecznosci.pl 4 093 511 22,47% tak



W grupie stron objętych audytem site-centric
warto zauważyć, że dobreprogramy.pl i filmweb.pl zyskały po niecałe 400 tys. użytkowników, serwisy Pkt.pl – ponad 400 tys.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo*
objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa zasięg  użytkownicy
(real users)
1 Grupa Onet.pl 73,75% 13 434 133
2 Grupa Wirtualna Polska 66,80% 12 168 790
3 Grupa Gazeta.pl 64,32% 11 715 764
4 Grupa Allegro.pl 63,56% 11 577 461
5 Grupa Interia.pl 62,84% 11 447 056
6 Grupa O2.pl 56,31% 10 258 223
7 Grupa GG Network 32,88% 5 989 060
8 Grupa Ringier Axel Springer 28,55% 5 200 720
9 Grupa Polskapresse 27,69% 5 043 569
10 Grupa Infor 27,25% 4 964 203
11 Grupa Money.pl 26,98% 4 915 202
12 dobreprogramy.pl 24,60% 4 481 143
13 Grupa Spolecznosci.pl 22,47% 4 093 511
14 Grupa Pf.pl 21,82% 3 975 220
15 Grupa Media Regionalne 20,09% 3 659 980
16 Grupa Pkt.pl 19,31% 3 517 458
17 filmweb.pl 18,98% 3 456 697
18 Grupa Murator 18,94% 3 449 328
19 Grupa Edipresse.pl 17,57% 3 200 010
20 Grupa Pino 17,20% 3 133 360



Najpopularniejsze domeny zanotowały minimalne wzrosty odwiedzalności
. W czołowej piątce najbardziej – o 0,73 punktu proc. – wzrósł zasięg NK.pl, za to bardzo minimalnie zmniejszył się zasięg YouTube’a. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy
(real users)
zasięg  audyt site-centric
1 google.pl              15 944 422    87,53%  
2 nk.pl              12 310 585    67,58%  
3 onet.pl              12 103 530    66,45% tak
4 youtube.com              11 797 075    64,76%  
5 google.com              11 723 372    64,36%  
6 allegro.pl              10 999 294    60,38% tak
7 wp.pl              10 947 952    60,10% tak
8 facebook.com                 9 886 197    54,27%  
9 wikipedia.org                 9 333 537    51,24%  
10 interia.pl                 8 192 668    44,98% tak
11 gazeta.pl                 7 938 457    43,58% tak
12 chomikuj.pl                 5 547 550    30,45% tak
13 wrzuta.pl                 4 942 598    27,13% tak
14 ceneo.pl                 4 600 870    25,26% tak
15 o2.pl                 4 572 048    25,10% tak
16 blogspot.com                 4 540 048    24,92%  
17 zumi.pl                 4 520 679    24,82% tak
18 dobreprogramy.pl                 4 481 143    24,60% tak
19 blox.pl                 4 430 102    24,32% tak
20 microsoft.com                 4 327 926    23,76%  



Na stronach Allegro.pl wykonano w styczniu prawie 400 tys. odsłon więcej niż miesiąc wcześniej
. Serwisy Onetu zanotowały prawie 200 mln odsłon więcej, a witryny Wirtualnej Polski – ponad 150 mln więcej. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo*
objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy
(real users)
1 Grupa Allegro.pl 5 802 114 112 11 577 461
2 Grupa Onet.pl 3 265 043 470 13 434 133
3 Grupa Wirtualna Polska 2 591 405 531 12 168 790
4 Grupa Interia.pl 1 352 645 962 11 447 056
5 Grupa O2.pl 1 258 006 636 10 258 223
6 Grupa Gazeta.pl 1 254 660 011 11 715 764
7 Grupa Spolecznosci.pl 850 714 458 4 093 511
8 Grupa Spilgames* 303 736 625 3 083 252
9 filmweb.pl 220 591 054 3 456 697
10 Grupa GG Network 213 099 940 5 989 060


Przeciętny użytkownik stron Onetu spędził na nich 18 minut więcej niż w grudniu. W przypadku Wirtualnej Polski ten wzrost wyniósł aż 33 minuty. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo*
objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy
(real users)
1 Grupa Onet.pl    81 849 181    06:05:33 13 434 133
2 Grupa Wirtualna Polska   78 528 049    06:27:12 12 168 790
3 Grupa Allegro.pl   63 213 909    05:27:36 11 577 461
4 Grupa Interia.pl    45 400 874    03:57:58 11 447 056
5 Grupa O2.pl     35 188 377    03:25:49 10 258 223
6 Grupa Gazeta.pl     27 842 386    02:22:35 11 715 764
7 Grupa GG Network       11 290 200    01:53:06 5 989 060
8 Grupa Spolecznosci.pl       9 724 787    02:22:32 4 093 511
9 Grupa Spilgames*        8 025 606    02:36:11 3 083 252
10 Grupa Eska        6 457 819    04:26:00 1 456 614
11 Grupa Eurozet        5 071 655    07:07:19 712 116
12 wyspagier.pl         4 474 739    02:22:29 1 884 230
13 joemonster.org         2 447 533    01:36:28 1 522 231
14 Grupa TVN         2 384 482    00:55:07 2 595 787
15 filmweb.pl           2 157 359    00:37:27 3 456 697
16 poszkole.pl          1 887 101    01:29:06 1 270 757
17 Grupa Polskapresse          1 861 065    00:22:08 5 043 569
18 Grupa Media Regionalne         1 655 396    00:27:08 3 659 980
19 nokaut.pl         1 337 839    00:29:58 2 679 040
20 Grupa Ringier Axel Springer          1 250 563    00:14:26 5 200 720


Z Gadu-Gadu skorzystało w styczniu prawie 300 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Natomiast Windows Media Player zyskał w Polsce niecałe 150 tys. real users, a Skype – prawie 200 tys. Nieznaczne wzrosty liczby użytkowników odnotowały też Winamp i Ipla. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego**
lp. nazwa zasięg aktywne programy** audyt site-centric
1 Komunikator Gadu-Gadu 38,03% 6 927 558 tak
2 Windows Media Player 24,89% 4 533 956  
3 Komunikator Skype 24,15% 4 398 339  
4 Winamp 13,56% 2 469 235  
5 Ipla 12,44% 2 265 764  
6 OpenFM 5,67% 1 032 830  
7 RealPlayer 3,62% 658 648  
8 Komunikator Windows Live Messenger 2,11% 384 711  
9 Komunikator Tlen.pl 2,09% 381 252 tak
10 VLC media player 2,06% 374 565  
11 Aplikacja Google Desktop 2,00% 365 028  
12 QuickTime 1,54% 280 460  
13 Google Earth 1,48% 269 654  
14 iTunes 1,13% 206 021  
15 Komunikator AQQ 1,13% 205 663 tak
16 BestPlayer 1,07% 195 707  
17 KMplayer 0,72% 130 676  
18 AIMP 0,67% 122 854  
19 Czytnik RSS Paseczek 0,53% 96 521  
20 GOM Player 0,47% 84 722  


* w zestawieniu uwzględniono tylko audytowane części grup witryn i witryn niezgrupowanych
** aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Liczebność próby: N= 14 926. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Facebook zyskał 300 tys. RU, Gazeta.pl przed Allegro.pl

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lisek
Nie dajcie się reklamom w necie! Firefox +adblock i macie 0 reklam!
0 0
odpowiedź
User
malAC
Gazeta.pl to obecnie zdecydowanie najlepszy portal w Polsce. Poza ciekawą i czytelną grafiką jako jedyny portal oferuje naprawdę dobre teksty i materiały.
Osobiste bardzo mnie irytują ,,chwytliwe i mocne'' tytuły artykułów na stronach głównych portali powstałe tylko aby na podany link weszło możliwie najwięcej osób ( to przez system prowizyjnych zarobków związanych z unikalnymi użytkownikami ). szerze polecam też stronę www.nocuje.net - ale to trochę z innej ,,turystycznej'' bajki. Pozdrawiam
0 0
odpowiedź
User
lolek
gazeta.pl to wyborcza:P
0 0
odpowiedź