Facebook przekroczy reklamowo kolejny próg. Ilu ma użytkowników?
Jeszcze w 2024 r. przychody reklamowe Facebooka (Meta) mają przekroczyć 100 miliardów dolarów, a liczba użytkowników na całym świecie ma wynieść 2,2 miliarda osób - wynika z raportu WARC Media.
Według WARC, odrodzenie Facebooka było spowodowane tym, że reklamodawcy z regionu Azji i Pacyfiku kierują reklamy do zachodnich konsumentów z pokolenia Z, a także sukcesem innowacji w dziedzinie sztucznej inteligencji i decyzją o odejściu od targetowania na rzecz wyników.
Firma zajmująca się badaniami mediów twierdzi, że udało się podzielić przychody Meta według platform, a prognozy pokazują, że przychody Facebooka z reklam w trzecim kwartale 2024 r. wzrosły o 13,2 proc. rok do roku i osiągną 112,8 miliardów dolarów w 2026 r. — dzięki czemu jest to dopiero druga marka medialna w historii po Google, której globalne przychody z reklam przekroczyły 100 miliardów dolarów w 2020 r.
W USA wydatki na reklamę na Facebooku mają wzrosnąć do końca roku do 39,5 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 11,6 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Działalność reklamowa Facebooka większa od rynku TikToka
Według Sensor Tower, działalność reklamowa platformy jest dwa razy większa od amerykańskiego rynku OTT i cztery razy większa od rynku TikToka, a jednocześnie odpowiada za 29 proc. wydatków sprzedawców detalicznych w tym kraju.
Niedawna integracja technologii sztucznej inteligencji i automatyzacji tworzenia kampanii reklamowych, znana również jako Advantage+, w znacznym stopniu przyczynia się do rozkwitu działalności reklamowej Facebooka.
Ponad milion reklamodawców korzystało z narzędzi AI Meta w ciągu ostatniego miesiąca, a badania Meta pokazują, że kampanie zakupowe Advantage+ powodują 12 proc. poprawę ROAS w ciągu dwóch lat. WARC prognozuje, że będzie to miało bezpośredni wpływ na inwestycje sprzedawców detalicznych, które przekroczą 20 miliardów dolarów w 2024 r.
Facebook plasuje się obecnie w pierwszej trójce komercyjnych marek medialnych pod względem zasięgu w Wielkiej Brytanii wśród wszystkich grup wiekowych, a w regionie Azji i Pacyfiku jest najbardziej wpływową platformą zakupową.
Eksperci WARC zauważają, że ze względu na zmieniający się i rozszerzający się krajobraz mediów społecznościowych, globalny rynek społecznościowy Facebooka w rzeczywistości się kurczy.
W 2013 r. prawie 90 proc. wydatków na reklamy w mediach społecznościowych trafiało do Facebooka, ale WARC przewiduje, że do 2025 r. Facebook zmniejszy swój udział w rynku reklamowym o połowę - do 38,2 proc., a Instagram (też należy do Meta) i TikTok pójdą w jego ślady.
Dołącz do dyskusji: Facebook przekroczy reklamowo kolejny próg. Ilu ma użytkowników?
Stworzyliśmy swoje wewnętrzne fora rodzinne, firmowe, klasowe na innych mediach. Są hermetyczne, nie mają reklam, nikt niechciany nie może tam zajrzeć, nikt nie przeszkadza, nie sugeruje