5,34 mln widzów Eurowizji Junior 2019 w TVP1, TVP ABC i TVP Polonia (dane NAM)
Pokazany w niedzielę po południu w TVP1, TVP ABC i TVP Polonia finał 17. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior oglądało średnio 5,34 mln widzów - wynika z najnowszych danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl.
W niedzielę, 24 listopada br. o godz. 16.00 TVP1, TVP ABC i TVP Polonia transmitowały na żywo finał 17. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior. Widowisko odbyło się na Arena Gliwice, prowadzili je Ida Nowakowska, Aleksander Sikora oraz Roksana Węgiel.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Średnia widownia relacji na trzech antenach wyniosła 5,34 mln osób. Przełożyło się to na 39,39 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 38,42 proc. w grupie komercyjnej 16-49 (AMR na poziomie 1,93 mln osób) oraz 36,22 proc. w grupie 16-59 (AMR – 2,71 mln) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
W TVP1 Eurowizję Junior 2019 śledziło średnio 4,96 mln widzów, a przynajmniej przez 1 minutę styczność z relacją miało 9,61 mln osób. W TVP ABC było to 280 tys. (1,06 mln), a w TVP Polonia - 99 tys. (816 tys.).
Telewizyjna Jedynka od drugiej minuty trwania finału Eurowizji Junior 2019 była liderem rynku telewizyjnego. Widownia koncertu rosła od początku do końca. Pod koniec występu Wiktorii Gabor widowisko w samej TVP1 oglądało 5,03 mln widzów (godz. 17.00.00-17.00.59). Peak przypadł na moment ogłoszenia wyników - było to 6,76 mln (godz. 18.19.00-18.19.59).
Fragmenty tegorocznego finału Eurowizji Junior 2019 w niedzielę o godz. 20.05 pokazała TVP2. Reemisję śledziło średnio 653 tys. widzów, co dało stacji 4,08 proc. udziału w rynku.
Zwyciężczynią 17. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior została reprezentantka Polski Wiktoria Gabor, która otrzymała 278 punktów. Drugie miejsce z 227 punktami zajął Kazachstan, a podium uzupełnia Hiszpania - 212 punktów.
W rywalizacji udział wzięło łącznie 19 młodych artystów - kolejne miejsca zajęli: Holandii (186 punktów), Francji (169), Macedonii Północnej (150), Włoch (129), Australii (121), Armenii (115), Serbii (109), Białorusi (92), Irlandii (73), Rosji (72), Gruzji (69), Ukrainy (59), Portugalii (43), Albanii (36), Walii (35), Malty (29). Towarzyszyli im delegaci i przedstawiciele nadawców publicznych z ich państw.
Kurski: Eurowizję Junior obejrzało 5,55 mln widzów, w peaku - 7,7 mln
Jeszcze w trakcie trwania finału 17. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski na swoim profilu na Twitterze poinformował, że występ Wiktorii Gabor na trzech antenach oglądało 5,53 mln widzów. Z kolei w „Wiadomościach” podano informację, że w szczytowym momencie transmisję z widowiska śledziło 7,7 mln widzów. Są to dane Modelu Oglądalności Rzeczywistej - badania uznawanego tylko przez publicznego nadawcę.
24.11.17 oszałamiające wyniki oglądalności Konkursu Piosenki Eurowizji Junior. W czasie występu Viki Gabor
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) November 24, 2019
TVP1+TVP Polonia+TVP ABC
w piku 5,53 mln! pic.twitter.com/eyCNMx5FN8
W poniedziałek Kurski zamieścił kolejnego tweeta, w którym podał informację że całą relację finału tegorocznej Eurowizji Junior sledziło średnio 5,55 mln widzów.
24.11 Niedziela marzeń TVP1 Eurowizja Junior 5,55 mln; pik (z ABC) 7,7 mln! Wiadomości TVP1+Info 4,5 mln,
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) November 25, 2019
Wojenne dziewczyny 2,9 mln, (rekord), Rolnik s ż 4,4 mln. Eurowizja Junior, konferencja prasowa z Viki Gabor 2 mln i start PŚ w skokach Wisła
TVP1+Sport 3,9 mln. Dziękujemy! pic.twitter.com/EdfmkFSQiD
Eurowizja Junior 2019 to widowisko muzyczne, w którym dzieci - reprezentanci państw należących do Europejskiej Unii Nadawców - prezentują utwory stworzone specjalnie na tę okazję. Dzięki wygranej Roksany Węgiel w poprzedniej edycji konkursu w Mińsku, w tym roku Konkurs Piosenki Eurowizji Junior odbył się w Polsce. Hasło tegorocznego konkursu to #ShareTheJoy.
Dołącz do dyskusji: 5,34 mln widzów Eurowizji Junior 2019 w TVP1, TVP ABC i TVP Polonia (dane NAM)
W rzeczywistości wynik jest jeszcze lepszy ale to nie czas aby o tym dyskutować. Dla mnie istotne jest to że obecni włodarze TVP pokazują że telewizja może być coraz lepsza sięgając po nowe formaty i nowe pomysły bez ryzyka. Na tle konkurencji są coraz lepsi inwestując w nowe seriale czy programy rozrywkowe, nie mówiąc już o programach sportowych. Kiedyś właściciele telewizji publicznej przekonywali że sportu nie opłaca się emitować w kanałach otwartych bo oglądalność jest znikoma. Dziwne bo w tym czasie wiele osób wydawało krocie na abonamenty satelitarno-kablowe i ppv aby oglądnąć interesujący mecz. Dziś na szczęście w TVP tak nie myślą i przywrucono nie tylko sporo transmisji sportowych ale również udostępniono TVP Sport HD ku uciesze widzów. Wbrew wcześniejszym tezą oglądalność sportu w Polsce jest duża co widać po danych oglądalności. Na tyle duża że TVP opłaca się kupować nowe licencje.