eMarketer: Rosja napędza rynek reklamy w Europie Wschodniej
W najbliższych latach Rosja będzie powiększać swój udział w nakładach na reklamę w Europie Wschodniej - wynika z prognoz eMarketera.
Firma eMarketer szacuje, że w 2012 roku marketerzy przeznaczyli 21,4 miliarda dolarów na reklamę w Europie Wschodniej. W roku 2016 wartość tego rynku ma sięgnąć 28,3 miliarda dolarów.
W minionym roku Rosja odpowiadała za 43 proc. (9,2 mld USD) wydatków na reklamę w omawianym regionie. Za cztery lata wskaźnik ten ma sięgnąć blisko 50 proc.
Rosyjski rynek reklamy rozwija się znacznie szybciej niż całej Europy Wschodniej. Ta zanotowała W 2012 roku wzrost o 8,3 proc., podczas gdy sama Rosja - o 15 proc. Według eMarketera, do 2015 roku u naszych wschodnich sąsiadów utrzyma się dwucyfrowe tempo wzrostu.
Raporty
Dołącz do dyskusji: eMarketer: Rosja napędza rynek reklamy w Europie Wschodniej