SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Effie Awards Poland 2022: Grand Prix dla Yes „Jestem kobietą”. DDB Warszawa i Starcom agencjami roku, Grupa Maspex najlepszym reklamodawcą

Podczas gali 23. edycji Effie Awards Poland zostało wręczonych 66 statuetek - 37 brązowych, 19 srebrnych, 10 złotych. Najważniejsze wyróżnienie - nagroda Grand Prix Effie 2022 - powędrowało do Yes Biżuteria, agencji 180heartbeats + Jung v. Matt, Stratosfery, Massive Music i Mediahub za kampanię „Jestem kobietą”. Agencją reklamową roku została DDB Warszawa, mediową Starcom a firmą roku - Grupa Maspex.

Nagrody za najbardziej efektywne kampanie i rozwiązania biznesowe zostały przyznane przez jury Effie Poland 2022 pod przewodnictwem Cezarego Stypułkowskiego, prezesa mBanku, 8 listopada w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie. Organizatorem wydarzenia jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

W tym roku jury przyznało 94 nominacje. Wśród agencji najwięcej otrzymał ich LiquidThread (9), Brainbox (8) oraz DDB Warszawa (7). Liderami nominacji wśród agencji mediowych były Starcom (21) oraz ex aequo OMD (9) i Zenith (9). Najwięcej nominacji wśród klientów otrzymali: Grupa Maspex (10) oraz McDonald’s (6).

Grand Prix Effie Poland dla "Jestem kobietą" marki Yes

Po rocznej przerwie jury przyznało Grand Prix Effie. W tegorocznej edycji wyróżniono firmę Yes Biżuteria, agencje 180heartbeats + Jung v. Matt, Stratosfera, Massive Music, Mediahub za kampanię „Jestem kobietą”. Jak podkreślono, "kampania ta wzbudziła emocje i odbiła się szerokim echem".

- Ostatnie lata w wielu krajach stoją pod znakiem walki o prawa kobiet. Wystarczy wspomnieć MeToo w Stanach czy Strajk Kobiet w Polsce, wydarzenia w Indiach, niedawne represje ze strony policji obyczajowej w Iranie. Czy marka, którą od 41 lat tworzą kobiety mogła przejść obok tego obojętnie? Mogła, ale nie przeszła. Miała odwagę, aby przeciwstawić się stereotypom, na których opiera się cała kategoria. Poszła pod prąd. Opowiedziała się za prawem kobiet do bycia sobą, za inkluzywnością, tolerancją i wolnością. Zwróciła się do kobiet postępowych, wzbudziła emocje w słusznej sprawie. – powiedział Cezary Stypułkowski, prezes mBank wręczając nagrodę. - To przykład działań, w których misja marki została zintegrowana z jej ambitnym celem komercyjnym. Pokazuje dobitnie zarówno siłę komunikacji marketingowej w budowie wartości marki i biznesu, jak i rolę społeczną i kulturotwórczą marketingu. – dodał.

- Tę nagrodę dedykujemy wszystkim kobietom, które nadal wątpią w swoją wolność wyboru i w słuszność swojej drogi, które codziennie poddają się krytyce i stereotypom z lamusa. – powiedziała Magdalena Kozanowska, managing director w 180heartbeats + Jung v. Matt.

Złote statuetki Effie Awards 2022 - lista nagrodzonych

W kategorii Marketing & Business Solutions – BLIK Zbliżeniowy (BLIK-C) – BLIK, Spark Foundry, Change Serviceplan, Mastercard

W kategorii Finance – Dorośliście? Dorośliśmy! – ING Bank Śląski, Brain, Mediahub, GONG, MOSQI.TO

W kategoriach: Consumer Goods oraz PR&Employer Branding – Jestem kobietą – YES Biżuteria, 180heartbeats + JUNG v. MATT, Stratosfera, Massive Music, Mediahub

W kategorii Services – Mata przejmuje Maka – McDonald's, DDB Warszawa, OMD, 24/7Communication

W kategorii Long Term – Na zdrowie kategorii. Kujawski – Bunge, ThinkECO, Starcom, PZL

W kategorii Food – Nowoczesny makaron, a jak od babci. Lubella – Grupa Maspex, Starcom, Brainbox, Feeders Agency

W kategorii Medicines & Supplements – Przełamujemy tabu. Dulco – Sanofi CHC, IPG Health Spark Warsaw, PHD Media Direction

W kategorii Young Audience – Sport is an attitude. Sprandi – CCC

W kategorii PR&Employer Branding – Walka o Koszyki: rekrutacja przez gaming – Erbud, Globalworth, Gameset

W corocznym rankingu efektywności Effie najwyższe pozycje zajęli:

Wśród Agencji – DDB Warszawa

 

Spośród Agencji Mediowych – Starcom,

Firma roku – Grupa Maspex.

Effie Awards 2022 - lista nagrodzonych

W ubiegłym roku jury 22. edycji Effie Awards Poland przyznało 58 nagród - 27 brązowych, 25 srebrnych oraz 6 złotych. Najbardziej efektywną agencją  reklamową była McCann Poland, domem mediowym Starcom, a marketerami ex aequo Grupa Maspex i McDonald’s. Dziewięć nagród Effie odebrała agencja Starcom, siedem Performics, po sześć zdobyły McCann Poland i VMLY&R Poland. Nie przyznano nagrody Grand Prix.

Dołącz do dyskusji: Effie Awards Poland 2022: Grand Prix dla Yes „Jestem kobietą”. DDB Warszawa i Starcom agencjami roku, Grupa Maspex najlepszym reklamodawcą

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Czy kogoś to obchodzi? Dużo zgłoszeń. SAR zarabia. PR żaden bo tak dużo Effie na raz powoduje ze wszyscy maja ten sam PR w tym samym czasie czyli nikt się nie wyróżnia. Może lepiej przyznawać w kategoriach co miesiąc? PR się rozłoży i ktoś to zauważy? A Grand Prix w tym roku - gdzie o kampanii już nikt nie pamięta za to wszyscy mówią o tym co pan Jarosław powiedział o kobietach dwa dni temu jest raczej pokazem bezsilności niż siły.
0 0
odpowiedź
User
Adwersarz
Czy kogoś to obchodzi? Dużo zgłoszeń. SAR zarabia. PR żaden bo tak dużo Effie na raz powoduje ze wszyscy maja ten sam PR w tym samym czasie czyli nikt się nie wyróżnia. Może lepiej przyznawać w kategoriach co miesiąc? PR się rozłoży i ktoś to zauważy? A Grand Prix w tym roku - gdzie o kampanii już nikt nie pamięta za to wszyscy mówią o tym co pan Jarosław powiedział o kobietach dwa dni temu jest raczej pokazem bezsilności niż siły.
DOKŁADNIE.
0 0
odpowiedź
User
m
Oczywiście korpo, które nie uciekły z Rosji, dostały nagrody.

Branża na Fejsie kartki za napisami, ostre Twitty, a w życiu trzeba spłacić kredyt.
0 0
odpowiedź