SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Effie 2014: Grand Prix dla PKO BP z Szymonem Majewskim, najwięcej nagród dla DDB i Starcom MediaVest Group

W tegorocznym konkursie Effie nagrodę Grand Prix przyznano za kampanie PKO BP z udziałem Szymona Majewskiego. Najbardziej efektywną agencją reklamową została DDB Warszawa, a domem mediowym - Starcom MediaVest Group.

Nagroda Grand Prix za komunikację PKO BP opartą na wizerunku Szymona Majewskiego została przyznana w kategorii Long Term Marketing Excellence. Kampanie realizowały agencje DDB Warszawa (kreacja) i OS3 (reklamy internetowe) oraz domy mediowe Universal McCann i Value Media.

Showman od marca 2011 do grudnia 2013 roku wystąpił w 27 reklamach, na początku wcielał się w konkretnych pracowników banku (m.in. dyrektora marketingu, rzecznika, konsultantki w oddziale.), potem występował jako informatyk, naukowiec czy kosmonauta, a przez ostatni rok jako przedstawiciel banku podróżował po różnych zakątkach świata. - Obecność Szymona Majewskiego w reklamach pozwoliła PKO Bankowi Polskiemu unowocześnić swój wizerunek i zyskać młodszych klientów - ocenili na początku br. kreatywni i stratedzy marketingowi (przeczytaj te komentarze i obejrzyj wybrane spoty).

W tegorocznej edycji Effie przyznano sześć Złotych Effie, 23 Srebrne Effie i 19 Brązowych Effie. Złoto oprócz kampanii PKO BP z Majewskim przyznano za reklamy Biedronki pod hasłem „Wszyscy jesteśmy drużyną narodową” (obejrzyj jeden z tych spotów),  komunikację NJU mobile ze śmiesznym animowanym bohaterem (zobacz szczegóły), kampanię Toyoty z udziałem Włodzimierza Zientarskiego (więcej o tej akcji), kampanię „Mocno pomocni agenci PZU” (zobacz szczegóły) oraz prowadzoną od początku ub.r. komunikacji Play z celebrytami.

Agencją reklamową roku została DDB Warszawa, która za nagrodzone i nominowane kampanie zdobyła 38 pkt, a domem mediowym roku - Starcom MediaVest Group (w skład którego wchodzą Starcom, Media Vest i Starlink) z 68 pkt. Obie firmy zdobyły te wyróżnienia drugi raz z rzędu (zobacz wyniki zeszłorocznego Effie).

Wszystkie nagrody zostały wręczone podczas gali w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej.

ZŁOTE EFFIE 2014

ZGŁASZAJĄCY

KLIENT

TYTUŁ KAMPANII

PRODUKT

LAUNCH

Ogilvy & Mather, MEC

Orange Polska

Ograniczenia i limity nie interesują mnie

NJU Mobile

LONG TERM MARKETING EXCELLENCE

DDB Warszawa, OS3 multimedia, Universal McCann, Value Media

PKO Bank Polski

Idealny pracownik banku

PKO Bank Polski

LONG TERM MARKETING EXCELLENCE

MEC, Ogilvy & Mather, Duda Polska

Jeronimo Martins Polska

Wszyscy jesteśmy drużyną narodową

Biedronka

MOTORYZACJA

Saatchi & Saatchi Poland, Closbrothers, PHD Media Direction

Toyota Motor Poland

Wyprzedaż 2013 z udziałem W. Zientarskiego

Toyota

TECHNOLOGY & INNOVATION

VML Poland, Starcom MediaVest Group

PZU

Mocno pomocni agenci PZU

PZU

TELEKOMUNIKACJA

MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, CPC, K2

PLAY

Kto następny przejdzie do Play?

Play

Co nas bardzo cieszy, poziom zgłoszonych w tym roku kampanii był bardzo wysoki. Pokazuje to liczba przyznanych Złotych Effie i przede wszystkim - nagrody Grand Prix. Przewodniczący jury nie mieli wątpliwości, której kampanii w tym roku przyznać tę najważniejszą nagrodę - skomentował Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, które organizuje konkurs.

SREBRENE EFFIE

ZGŁASZAJĄCY

KLIENT

TYTUŁ KAMPANII

PRODUKT

BANKOWOŚĆ

Getin Noble Bank, Starcom MediaVest Group, Bardzo

Getin Noble Bank

Getin UP

Getin Bank

KAMPANIE DOTYCZĄCE EDUKACJI SPOŁECZNEJ, KAMPANIE CSR

Starcom MediaVest Group, WALK Events, V&P

T-Mobile Polska

Pomoc Mierzona Kilometrami

T-Mobile

LAUNCH

ING Bank Śląski, 180heartbeats + JUNG v. MATT, Lowe Media, ADHD Warsaw

ING Bank Śląski

Szef Wszystkich Szefów

Aleo

ZenithOptimedia Group

Reckitt Benckiser Poland

Nowy Scholl Velvet Smooth™

Scholl Velvet Smooth™

LIMITED BUDGET

Havas Sports & Entertainment (Havas Media Group)

Malo Clinic Warsaw

Piękny uśmiech w jeden dzień

All-on-4

MEC

Nestlé Polska

Smak dzieciństwa

Bobo Frut

LONG TERM MARKETING EXCELLENCE

Brain, Lowe Media

ING Bank Śląski

Tyle mamy oszczędności, ile mamy na koncie

Otwarte Konto Oszczędnościowe

MEDIA I ROZRYWKA

Havas Worldwide Warsaw, ZenithOptimedia Group

Canal+ Cyfrowy

Moje El Clasico

CANAL+ Sport / nc+

MOTORYZACJA

MediaCom Warszawa, Opcom

ŠKODA Polska

ŠKODA Superb – bądź spokojny o swój komfort!

ŠKODA Superb

Saatchi & Saatchi Poland, PHD Media Direction

Toyota Motor Poland

Toyota Auris i Toyota Auris Hybrid

Toyota Auris i Toyota Auris Hybrid

NAPOJE

McCann Worldgroup, Starcom MediaVest Group, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, Havas Engage Warsaw, K2

Coca-Cola

Podziel się radością

Coca-Cola

PZL, Touch Ideas, MediaCom Warszawa

Brand Marketing

Łomżing

Łomża Export

DDB Warszawa, Starcom MediaVest Group, Men at Work, GONG

Grupa Żywiec

Polski apetyt na życie

Żywiec

PRO BONO

DDB Warszawa, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, PLATIGE IMAGE

Alivia – Fundacja Onkologiczna Osób Młodych

Pieniądze mogą pokonać raka

Alivia - Fundacja Onkologiczna Osób Młodych

DDB Warszawa, DDC Media

Komenda Główna Policji

The Most Wanted

The Most Wanted

PROMOCJA MIEJSC I WYDARZEŃ ORAZ SPONSORING KULTURY I SPORTU

MEC

PKN Orlen

Verva Street Racing (VSR) edycja specjalna Top Gear Live 2013

Verva Street Racing (VSR)

GONG, Starcom MediaVest Group

Grupa Żywiec

Interaktywne Męskie Granie 2013

Żywiec

RETAIL

Havas Worldwide Warsaw, MEC, Highlite PR

IKEA Retail

Nowa IKEA na miarę Wrocławia

IKEA

TECHNOLOGY & INNOVATION

Getin Noble Bank

Getin Noble Bank

Karta pokazująca stan konta

Getin Bank

Gong, Starcom MediaVest Group

Grupa Żywiec

Interaktywne Męskie Granie 2013

Żywiec

UBEZPIECZENIA I INWESTYCJE

Grey Group, ZenithOptimedia Group

Aviva

Głos rozsądku

Aviva

USŁUGI

Fat Baby, Blueway Com

Rainbow Tours

Lato 2014

Lato 2014

ŻYWNOŚĆ

MEC, Publicis

Nestlé Polska

Z czego Kaktus ma polewkę?

Kaktus

Pozostałe wyniki na drugiej podstronie

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Effie 2014: Grand Prix dla PKO BP z Szymonem Majewskim, najwięcej nagród dla DDB i Starcom MediaVest Group

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wujek
Czy mi sie wydaje, czy zostaly nagrodzone najbardziej irytujace reklamy? Nagroda dla Play? Zaplacili tyle celebrytom, ze zabraklo im na scenariusz. Majewski? Moze tak, ale 6 lat temu - teraz na tego Pana ciezko patrzec. Zientarski? Wiarygodnosc na poziomie 0.
odpowiedź
User
z_boku
chłopaki powręczali sobie nawzajem 100 statuetek, które teraz dumnie postawią w holu przy recepcje. Byłem raz w takiej agencji to na półce z ostatnich 10 lat stało tego chyba 200 sztuk. Niezłe złomowisko. Cześć z tych reklam to było totalne dno. No to frugo
odpowiedź
User
domino
G...uzik warte te nagrody. Nagrodzono same słabe spoty.Zresztą w ogóle polskiej reklamie kompletnie brak kreatywności.
odpowiedź