Effie 2014: Grand Prix dla PKO BP z Szymonem Majewskim, najwięcej nagród dla DDB i Starcom MediaVest Group
W tegorocznym konkursie Effie nagrodę Grand Prix przyznano za kampanie PKO BP z udziałem Szymona Majewskiego. Najbardziej efektywną agencją reklamową została DDB Warszawa, a domem mediowym - Starcom MediaVest Group.
Nagroda Grand Prix za komunikację PKO BP opartą na wizerunku Szymona Majewskiego została przyznana w kategorii Long Term Marketing Excellence. Kampanie realizowały agencje DDB Warszawa (kreacja) i OS3 (reklamy internetowe) oraz domy mediowe Universal McCann i Value Media.
Showman od marca 2011 do grudnia 2013 roku wystąpił w 27 reklamach, na początku wcielał się w konkretnych pracowników banku (m.in. dyrektora marketingu, rzecznika, konsultantki w oddziale.), potem występował jako informatyk, naukowiec czy kosmonauta, a przez ostatni rok jako przedstawiciel banku podróżował po różnych zakątkach świata. - Obecność Szymona Majewskiego w reklamach pozwoliła PKO Bankowi Polskiemu unowocześnić swój wizerunek i zyskać młodszych klientów - ocenili na początku br. kreatywni i stratedzy marketingowi (przeczytaj te komentarze i obejrzyj wybrane spoty).
W tegorocznej edycji Effie przyznano sześć Złotych Effie, 23 Srebrne Effie i 19 Brązowych Effie. Złoto oprócz kampanii PKO BP z Majewskim przyznano za reklamy Biedronki pod hasłem „Wszyscy jesteśmy drużyną narodową” (obejrzyj jeden z tych spotów), komunikację NJU mobile ze śmiesznym animowanym bohaterem (zobacz szczegóły), kampanię Toyoty z udziałem Włodzimierza Zientarskiego (więcej o tej akcji), kampanię „Mocno pomocni agenci PZU” (zobacz szczegóły) oraz prowadzoną od początku ub.r. komunikacji Play z celebrytami.
Agencją reklamową roku została DDB Warszawa, która za nagrodzone i nominowane kampanie zdobyła 38 pkt, a domem mediowym roku - Starcom MediaVest Group (w skład którego wchodzą Starcom, Media Vest i Starlink) z 68 pkt. Obie firmy zdobyły te wyróżnienia drugi raz z rzędu (zobacz wyniki zeszłorocznego Effie).
Wszystkie nagrody zostały wręczone podczas gali w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej.
ZŁOTE EFFIE 2014 | |||
ZGŁASZAJĄCY | KLIENT | TYTUŁ KAMPANII | PRODUKT |
LAUNCH | |||
Ogilvy & Mather, MEC | Orange Polska | Ograniczenia i limity nie interesują mnie | NJU Mobile |
LONG TERM MARKETING EXCELLENCE | |||
DDB Warszawa, OS3 multimedia, Universal McCann, Value Media | PKO Bank Polski | Idealny pracownik banku | PKO Bank Polski |
LONG TERM MARKETING EXCELLENCE | |||
MEC, Ogilvy & Mather, Duda Polska | Jeronimo Martins Polska | Wszyscy jesteśmy drużyną narodową | Biedronka |
MOTORYZACJA | |||
Saatchi & Saatchi Poland, Closbrothers, PHD Media Direction | Toyota Motor Poland | Wyprzedaż 2013 z udziałem W. Zientarskiego | Toyota |
TECHNOLOGY & INNOVATION | |||
VML Poland, Starcom MediaVest Group | PZU | Mocno pomocni agenci PZU | PZU |
TELEKOMUNIKACJA | |||
MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, CPC, K2 | PLAY | Kto następny przejdzie do Play? | Play |
- Co nas bardzo cieszy, poziom zgłoszonych w tym roku kampanii był bardzo wysoki. Pokazuje to liczba przyznanych Złotych Effie i przede wszystkim - nagrody Grand Prix. Przewodniczący jury nie mieli wątpliwości, której kampanii w tym roku przyznać tę najważniejszą nagrodę - skomentował Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, które organizuje konkurs.
SREBRENE EFFIE | |||
ZGŁASZAJĄCY | KLIENT | TYTUŁ KAMPANII | PRODUKT |
BANKOWOŚĆ | |||
Getin Noble Bank, Starcom MediaVest Group, Bardzo | Getin Noble Bank | Getin UP | Getin Bank |
KAMPANIE DOTYCZĄCE EDUKACJI SPOŁECZNEJ, KAMPANIE CSR | |||
Starcom MediaVest Group, WALK Events, V&P | T-Mobile Polska | Pomoc Mierzona Kilometrami | T-Mobile |
LAUNCH | |||
ING Bank Śląski, 180heartbeats + JUNG v. MATT, Lowe Media, ADHD Warsaw | ING Bank Śląski | Szef Wszystkich Szefów | Aleo |
ZenithOptimedia Group | Reckitt Benckiser Poland | Nowy Scholl Velvet Smooth™ | Scholl Velvet Smooth™ |
LIMITED BUDGET | |||
Havas Sports & Entertainment (Havas Media Group) | Malo Clinic Warsaw | Piękny uśmiech w jeden dzień | All-on-4 |
MEC | Nestlé Polska | Smak dzieciństwa | Bobo Frut |
LONG TERM MARKETING EXCELLENCE | |||
Brain, Lowe Media | ING Bank Śląski | Tyle mamy oszczędności, ile mamy na koncie | Otwarte Konto Oszczędnościowe |
MEDIA I ROZRYWKA | |||
Havas Worldwide Warsaw, ZenithOptimedia Group | Canal+ Cyfrowy | Moje El Clasico | CANAL+ Sport / nc+ |
MOTORYZACJA | |||
MediaCom Warszawa, Opcom | ŠKODA Polska | ŠKODA Superb – bądź spokojny o swój komfort! | ŠKODA Superb |
Saatchi & Saatchi Poland, PHD Media Direction | Toyota Motor Poland | Toyota Auris i Toyota Auris Hybrid | Toyota Auris i Toyota Auris Hybrid |
NAPOJE | |||
McCann Worldgroup, Starcom MediaVest Group, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, Havas Engage Warsaw, K2 | Coca-Cola | Podziel się radością | Coca-Cola |
PZL, Touch Ideas, MediaCom Warszawa | Brand Marketing | Łomżing | Łomża Export |
DDB Warszawa, Starcom MediaVest Group, Men at Work, GONG | Grupa Żywiec | Polski apetyt na życie | Żywiec |
PRO BONO | |||
DDB Warszawa, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, PLATIGE IMAGE | Alivia – Fundacja Onkologiczna Osób Młodych | Pieniądze mogą pokonać raka | Alivia - Fundacja Onkologiczna Osób Młodych |
DDB Warszawa, DDC Media | Komenda Główna Policji | The Most Wanted | The Most Wanted |
PROMOCJA MIEJSC I WYDARZEŃ ORAZ SPONSORING KULTURY I SPORTU | |||
MEC | PKN Orlen | Verva Street Racing (VSR) edycja specjalna Top Gear Live 2013 | Verva Street Racing (VSR) |
GONG, Starcom MediaVest Group | Grupa Żywiec | Interaktywne Męskie Granie 2013 | Żywiec |
RETAIL | |||
Havas Worldwide Warsaw, MEC, Highlite PR | IKEA Retail | Nowa IKEA na miarę Wrocławia | IKEA |
TECHNOLOGY & INNOVATION | |||
Getin Noble Bank | Getin Noble Bank | Karta pokazująca stan konta | Getin Bank |
Gong, Starcom MediaVest Group | Grupa Żywiec | Interaktywne Męskie Granie 2013 | Żywiec |
UBEZPIECZENIA I INWESTYCJE | |||
Grey Group, ZenithOptimedia Group | Aviva | Głos rozsądku | Aviva |
USŁUGI | |||
Fat Baby, Blueway Com | Rainbow Tours | Lato 2014 | Lato 2014 |
ŻYWNOŚĆ | |||
MEC, Publicis | Nestlé Polska | Z czego Kaktus ma polewkę? | Kaktus |
Pozostałe wyniki na drugiej podstronie
1 2
Dołącz do dyskusji: Effie 2014: Grand Prix dla PKO BP z Szymonem Majewskim, najwięcej nagród dla DDB i Starcom MediaVest Group