eBay uruchamia Strefę Sprzedawcy, liczba polskich sklepów wyższa o 20 procent
Polski eBay uruchomił w swoim serwisie sekcję Strefa Sprzedawcy zawierającą przydatne informacje przeznaczone dla przedsiębiorców wystawiających na eBayu swoje towary. Według danych serwisu w 2017 roku liczba polskich sprzedawców korzystających z eBaya wzrosła o 20 procent, a najpopularniejsze działy to Dom i Ogród, Moda, Elektronika i Motoryzacja.
Według komunikatu eBaya obroty 10 największych sprzedawców z Polski, którzy dołączyli do platformy w ubr.r. wyniosły prawie milion euro. Oznacza to, że każdy z przedsiębiorców wygenerował średnio 100 tys. euro obrotów w pierwszym roku sprzedaży online. To więcej niż średni wynik nowych sprzedawców eBay z Francji, Włoch czy Hiszpanii i prawie tyle samo, ile wygenerowali nowi sprzedawcy eBay z Niemiec.
Najchętniej wybieranymi działami przez nowych sprzedawców były Dom i Ogród, Moda, Elektronika i Motoryzacja. Łącznie nowi sprzedawcy z Polski na aukcjach wystawili około 700 tys. przedmiotów. Wychodzili ze swoją ofertą na rynki międzynarodowe. W ub.r. każdy z nich eksportował swoje produkty średnio do 21 krajów. Najpopularniejszymi kierunkami pozostawały Niemcy i Wielka Brytania.
W poniedziałek 15 stycznia br. eBay uruchomił Strefę Sprzedawcy. Jest to sekcja w której można znaleźć przydatne informacje na temat głównych kategorii eksportowych polskich firm, kosztów prowadzenia sklepu czy wskazówek na temat konkretnych narzędzi i rozwiązań, które mogą pomóc w rozwoju potencjału firmy.
- Nasze dane pokazują, że w 2017 r. aż 36% nowych sprzedawców dołączyło do eBay w styczniu. Dlatego właśnie teraz zdecydowaliśmy się uruchomić specjalną strefę, która ma z jednej strony pomóc potencjalnym sprzedawcom w pierwszych krokach na eBay, a z drugiej ułatwić rozwój biznesu tym, którzy mają już doświadczenie w sprzedaży online na naszej platformie - mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay.
W 2017 r. eBay ogłosił szereg nowych funkcjonalności dla sprzedawców w Polsce w ramach rozwoju portalu. Wśród nich znalazło się m.in. zniesienie opłaty za wystawienie przedmiotów na eBay.pl, udostępnienie bezpłatnego narzędzia „eBaymag” do wystawiania ofert na zagranicznych rynkach czy umożliwienie udziału w programie „Okazje”, który umożliwia wystawianie limitowanych ofert z darmową dostawą objętych rabatami od 20 do nawet 90 procent. W grudniu eBay rozpoczął również współpracę z Shoplo, czyli platformą, na której sprzedawcy mogą koordynować sprzedarz w wielu kanałach jednocześnie.
eBay to jedna z platform sprzedażowych. W 2016 r. sprzedaż przez eBay osiągnęła wartość 84 miliardów dolarów brutto. Dane za III kwartał 2017 r.
Dołącz do dyskusji: eBay uruchamia Strefę Sprzedawcy, liczba polskich sklepów wyższa o 20 procent