„Dziennik Gazeta Prawna” i „Echo Dnia” na czele sprzedaży e-wydań
W listopadzie ub.r. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”, a drugie miejsce zajęła „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze było „Echa Dnia”.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w listopadzie 2015 roku miał średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 10 168 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 13,77 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajęła „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 10 002 egz., o 35,22 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 20,34 proc. do 2 934 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 42,69 proc. do 239 egz., osiągnęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Spadła ona z miejsca szóstego na siódme.
W listopadzie 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza” (Agora), której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku zmalał o 15,93 proc. i wyniósł 718 egz.
listopad | ||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna | 10 168 | 46 142 | 8 937 | 44 765 |
Rzeczpospolita | 10 002 | 55 055 | 7 397 | 55 005 |
Puls Biznesu | 2 934 | 10 594 | 2 438 | 10 673 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 2 370 | 5 135 | 2 121 | 4 991 |
Gazeta Wyborcza | 2 124 | 157 055 | 2 183 | 167 267 |
Przegląd Sportowy | 345 | 28 721 | 413 | 31 656 |
Gazeta Polska Codziennie | 239 | 19 929 | 417 | 19 247 |
Fakt Gazeta Codzienna | 194 | 299 819 | 262 | 313 510 |
Super Express | 0 | 141 058 | 0 | 151 396 |
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w listopadzie 2015 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 998 egz., po wzroście o 30,63 proc.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 511 egz., po jednak spadku wynoszącym 0,20 proc.
Na podium znalazł się jeszcze „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zmniejszył się o 12,25 proc. do 487 egz. W listopadzie 2014 roku tytuł ten był drugi.
Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem - o 1269,70 proc. do 452 egz. - pochwalić się mógł „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa). Tytuł ten awansował z pozycji 21. na 4.
Zaś największy spadek odnotowała „Gazeta Współczesna” (również Polska Press Grupa), która w rankingu spadła z miejsca 5. na 22 - ostatnie. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 93,79 proc. i ostatecznie wyniósł tylko 22 egz.
ZKDP | listopad | |||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem |
Echo Dnia | 998 | 18 105 | 764 | 23 125 |
Gazeta Pomorska | 511 | 39 706 | 512 | 44 573 |
Polska Dziennik Bałtycki | 487 | 22 392 | 555 | 26 454 |
Kurier Poranny | 452 | 5 524 | 33 | 6 072 |
Polska Głos Wielkopolski | 437 | 28 893 | 346 | 32 695 |
Gazeta Lubuska | 369 | 19 646 | 455 | 22 031 |
Nowa Trybuna Opolska | 263 | 13 999 | 312 | 16 328 |
Polska Gazeta Wrocławska | 215 | 15 898 | 159 | 18 183 |
Nowości - Dziennik Toruński | 199 | 12 281 | 328 | 14 317 |
Express Bydgoski | 170 | 10 849 | 209 | 11 876 |
Polska Dziennik Zachodni | 150 | 37 440 | 285 | 46 510 |
Polska Gazeta Krakowska | 150 | 16 078 | 148 | 18 444 |
Dziennik Polski | 149 | 18 492 | 82 | 21 562 |
Gazeta Codzienna Nowiny | 109 | 15 240 | 341 | 19 044 |
Głos - Dziennik Pomorza | 109 | 21 657 | 295 | 25 093 |
Polska Kurier Lubelski | 104 | 4 163 | 67 | 4 964 |
Kurier Szczeciński | 91 | 10 559 | 81 | 12 298 |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski | 80 | 13 464 | 32 | 17 200 |
Polska Metropolia Warszawska | 75 | 3 469 | 49 | 3 876 |
Express Ilustrowany | 40 | 27 712 | 58 | 30 841 |
Polska Dziennik Łódzki | 35 | 21 764 | 135 | 26 416 |
Gazeta Współczesna | 22 | 5 887 | 354 | 7 487 |
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” i „Echo Dnia” na czele sprzedaży e-wydań