„Gazeta Polska Codziennie” z największym wzrostem. „Super Express” stracił więcej niż „Wyborcza”
W listopadzie ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Przegląd Sportowy”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w listopadzie 2015 roku wyniosła 299 819 egz., czyli o 4,37 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 157 055 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 6,11 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 6,83 proc. do 141 058 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się w ciągu roku o 0,09 proc. Dziennik ten w listopadzie 2015 r. sprzedawał się w liczbie 55 055 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 46 142 egz., po wzroście o 3,08 proc. - drugim największym w rankingu.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 3,54 proc. i wyniosła 19 929 egz.
Oczko wyżej uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średni wynik poszedł najbardziej w dół w zestawieniu, bowiem o 9,27 proc. do 28 721 egz.
ZKDP |
listopad |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna |
418 700 |
299 819 |
299 819 |
442 130 |
313 510 |
313 510 |
Gazeta Wyborcza |
243 396 |
177 979 |
157 055 |
244 854 |
190 296 |
167 267 |
Super Express |
243 377 |
141 778 |
141 058 |
256 822 |
152 116 |
151 396 |
Rzeczpospolita |
66 107 |
56 000 |
55 055 |
67 552 |
57 309 |
55 005 |
Dziennik Gazeta Prawna |
58 334 |
56 251 |
46 142 |
60 986 |
54 580 |
44 765 |
Przegląd Sportowy |
60 058 |
28 721 |
28 721 |
62 929 |
31 656 |
31 656 |
Gazeta Polska Codziennie |
57 525 |
19 975 |
19 929 |
65 454 |
19 265 |
19 247 |
Puls Biznesu |
14 109 |
13 181 |
10 594 |
15 815 |
14 241 |
10 673 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
10 127 |
5 740 |
5 135 |
10 129 |
5 406 |
4 991 |
W listopadzie ub.r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która zyskała 6,85 proc.
Najwięcej również i w tym ujęciu stracił „Przegląd Sportowy”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała tutaj o 6,89 proc.
ZKDP |
2015 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
listopad |
październik |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna |
418 700 |
299 819 |
299 819 |
422 568 |
298 961 |
298 961 |
Gazeta Wyborcza |
243 396 |
177 979 |
157 055 |
239 682 |
176 878 |
155 735 |
Super Express |
243 377 |
141 778 |
141 058 |
246 581 |
143 562 |
142 824 |
Rzeczpospolita |
66 107 |
56 000 |
55 055 |
63 897 |
55 272 |
54 971 |
Dziennik Gazeta Prawna |
58 334 |
56 251 |
46 142 |
54 863 |
53 163 |
44 505 |
Przegląd Sportowy |
60 058 |
28 721 |
28 721 |
63 700 |
30 845 |
30 845 |
Gazeta Polska Codziennie |
57 525 |
19 975 |
19 929 |
59 187 |
19 437 |
19 329 |
Puls Biznesu |
14 109 |
13 181 |
10 594 |
14 667 |
13 697 |
10 668 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
10 127 |
5 740 |
5 135 |
10 396 |
5 416 |
4 806 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska Codziennie” z największym wzrostem. „Super Express” stracił więcej niż „Wyborcza”
Tygodniki prawicowe ida w górę
Portale prawicowe jak burza...
zminienia się krajobraz mediów w Polsce :)