SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

#Dumna Promocja Tęczowej Polski ze wsparciem gwiazd. W kampanii Anna Mucha, Agnieszka Holland, Małgorzata Rozenek, Maryla Rodowicz i Magda Cielecka

Gazeta.pl i Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza rozpoczynają #Dumną Promocję Tęczowej Polski. Ogólnopolska kampania agencji MullenLowe Warsaw ma pokazywać, co naprawdę oznacza promocja LGBT+: równe prawa dla wszystkich, niezależnie od orientacji seksualnej czy tożsamości płciowej. Na start kampanii wybrano dzień Parady Równości w Warszawie.

Choć poparcie dla równości małżeńskiej, związków jednopłciowych oraz innych praw osób LGBT+ w ciągu ostatniej dekady w Polsce rośnie*, władza próbuje cofnąć pozytywne zmiany. Polityczna propaganda wykorzystuje hasło "promocja LGBT+" , by zahamować społeczną ewolucję dostrzegalną nawet wśród wyborców partii prawicowych.

#Dumna Promocja Tęczowej Polski

Wbrew tym działaniom, chcąc wzmocnić pozytywny społeczny trend, Gazeta.pl, Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza i MullenLowe Warsaw w dniu Parady Równości w Warszawie, rozpoczynają szeroko zakrojoną #Dumną Promocję Tęczowej Polski.

- W dzisiejszej debacie publicznej zafałszowane hasło „promocja LGBT" jest z premedytacją wykorzystywane do wielu manipulacji - wyjaśnia Marcin Nowak, dyrektor kreatywny agencji MullenLowe Warsaw, która odpowiada za pomysł kampanii. - Czas się temu sprzeciwić.  Chcemy przywrócić temu sformułowaniu jego właściwe znaczenie, którym jest równe traktowanie osób LGBT+ i rzetelna wiedza na temat równouprawnienia. A ponieważ w agencji reklamowej najlepiej znamy się na wymyślaniu reklam, wpadliśmy na pomysł, dzięki któremu wszyscy możemy promować Tęczową Polskę. Kraj bez politycznej ściemy, kraj równości i solidarności społecznej, bez podziałów - podkreśla Nowak.

Postulaty społeczności LGBT w Gazeta.pl

W ramach ogólnopolskiej kampanii, zaplanowanej w serwisach portalu Gazeta.pl zobaczymy "materiały promocyjne" ważnych dla społeczności LGBT+ postulatów. Wśród nich znajdą się m.in. te o równych prawach do zawierania związków małżeńskich i dla par osób tej samej płci wychowujących dzieci, dotyczące wsparcia dla młodych osób oraz rodziców dzieci LGBT+, rzetelnej edukacji równościowej, racjonalnego i zgodnego z nauką podejścia do uzgadniania płci oraz polityki wolnej od instrumentalnego wykorzystywania symbolu tęczy.

Wszystkie te idee ruchu zostaną pokazane jako produkty czy usługi promowane w tradycyjnych reklamach. Są wśród nich choćby Pomadka Równość. Na ustach wszystkich, Tęczowy Sos. Najlepszy do politycznego steku bzdur, Kompleks witamin LGBT+. Uzupełnij niedobory empatii, Olej homofoba  i wiele innych.

Kilkanaście lat temu, gdy polityczni przeciwnicy straszyli "promocją LGBT", wicepremierka Izabela Jaruga-Nowacka powtarzała, że "promować można kurczaki w supermarkecie, a nie orientację seksualną" - przypomina Wiktoria Beczek, koordynatorka treści dotyczących różnorodności i inkluzywności w Gazeta.pl. - Dziś chcemy odwrócić tę narrację i pokazać, że nie ma czym straszyć, wręcz przeciwnie - promujemy w końcu równe prawa - mówi Marcin Nowak.

##NEWS https=://www.wirtualnemedia.pl/artykul/lgbtq-google-tvn-onet-ringier-axel-springer-polska-jak-pomagac-list ##

Wsparcie gwiazd: Rozenek, Holland, Rodowicz

Wszystkie reklamy prezentowane w kampanii kierują na stronę Dumnapromocja.pl, gdzie od 17 czerwca można dowiedzieć się więcej o postulatach aktywistów i sojuszników ruchu LGBT+ i podpisać apel Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza.

- Dezinformacja na temat osób LGBT+ jest w Polsce często tak absurdalna, że wręcz komiczna - wskazuje Hubert Sobecki, współprzewodniczący Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza. - Tak jak reakcją na propagandę PRL-u były studenckie kabarety, tak i dziś bzdury wygadywane przez popisujących się ignorancją polityków czasem po prostu trzeba wyśmiać. Niestety ludzie w te kłamstwa wierzą, a ich skutki bywają tragiczne. Dlatego celem #Dumnej Promocji jest też zbieranie podpisów pod apelem o konkretne zmiany w prawie, które pomogą osobom LGBT+ bezpiecznie żyć we własnym kraju - zaznacza.

Akcję wspiera także kilkadziesiąt znanych osób  m.in. Anna Mucha, Agnieszka Holland, Małgorzata Rozenek, Maryla Rodowicz, Magda Cielecka, Elżbieta Cherezińska, Magdalena Popławska, Beata Tadla, Mariusz Kozak, Mama na Obrotach i wielu innych. W geście solidarności wszyscy publikują własne reklamy z logo akcji #Dumna Promocja tęczowej Polski.

Dołącz do dyskusji: #Dumna Promocja Tęczowej Polski ze wsparciem gwiazd. W kampanii Anna Mucha, Agnieszka Holland, Małgorzata Rozenek, Maryla Rodowicz i Magda Cielecka

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nuuuda
Mycha niech już w końcu,,. odfrunie,, z serialu
odpowiedź
User
Kto to kupi
Lewactwo i jego wszelkiej maści od chy.lenia nigdy się w naszym kraju nie przyjmą. Nawet słownictwo typu "wicepremierka" jest żałosną próbą wprowadzania na siłę takich potworków językowych, a bywały tu lepsze w tym stylu. Politowanie bierze, aczkolwiek na wszystkim firmy i media zarabiają, klikanie też się zwiększa.
odpowiedź
User
Dabfan
Tutaj nie chodzi że społeczeństwo nie rozumie LGBT. Społeczeństwo po prostu tego dziwactwa nie chce. Wczoraj byłem z dziećmi w zoo. I było tam to coś. Koleś przebrany za kobietę. Podeszliśmy i się spytaliśmy jakiej jesteś płci istoto. Odpowiedz jaka usłyszeliśmy. Że nie ma czegoś takiego jak płeć. Podział na płci to wymysł faszystów. Chyba nie trzeba było nic dodawać.
odpowiedź