„Drzewo marzeń” w nowym paśmie straciło widzów ale zwiększyło udziały. TVN wiceliderem
Drugi sezon „Drzewa marzeń” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 641 tys. widzów. Produkcja daje TVN drugie miejsce w rynku telewizyjnym.
Dziecięcy reality-show „Drzewo marzeń” na antenie TVN aktualnie oglądać można w niedziele o godz. 11.00, począwszy od 9 września br. Średnia widownia 3 pierwszych odcinków wyniosła 641 tys. osób, co przełożyło się na 7,20 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,56 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 7,96 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył drugi odcinek - zgromadził on przed telewizorami 677 tys. oglądających.
W porównaniu do jesieni ub.r. format stracił 164 tys. widzów, ale zwiększyły się jego rynkowe udziału. Pierwszą serię „Drzewa marzeń” po trzech odcinkach śledziło 805 tys. osób, co przełożyło się na 6,72 proc. udziału w grupie 4+, 8,07 proc. w grupie 16-49 i 7,65 proc. w grupie 16-59. Wówczas dziecięcy reality-show pokazywany był o godz. 18.00.
TVN w paśmie nadawania nowego programu zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie jest Polsat, który emitując wtedy filmy fabularne, osiąga 7,25 proc. udziału. Trzecia jest TVP2 (filmy dokumentalne; 6,54 proc.), a czwarta - TVP1 (gł. powtórki „Leśniczówki”; 4,08 proc.).
Z kolei wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVN jest już wiceliderem rynku.
„Drzewo marzeń” jest polską wersją formatu „The Wishing Tree” i powstaje na licencji Talpa. W reality-show występują uczniowie szkół podstawowych w wieku od 8 do 13 lat.
W każdym odcinku ekipa TVN odwiedza inną szkołę, a prowadzący Mateusz Gessler zachęca dzieci do wskazania wyjątkowych osób, które - ich zdaniem - zasługują na spełnienie marzeń (np. przyjaciela czy członka rodziny).
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,87 proc.
Dołącz do dyskusji: „Drzewo marzeń” w nowym paśmie straciło widzów ale zwiększyło udziały. TVN wiceliderem