Teleturniej „Milionerzy” zyskał 190 tys. widzów. TVN przegrywa tylko z TVP2
Po trzech tygodniach emisji „Milionerów” w jesiennej ramówce br. ogląda średnio 1,97 mln osób, o 190 tys. widzów więcej niż rok temu. TVN w czasie emisji teleturnieju zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym, przegrywając tylko z TVP2 emitującą w tym czasie głównie swoje hitowe seriale.
Nowe odcinki „Milionerów” na antenie TVN oglądać można od poniedziałku do czwartku o godz. 20.55, począwszy od 3 września 2018 roku. Do zeszłego czwartku, tj. 20 września stacja pokazała dwanaście pierwszych odcinków, które śledziło średnio 1,97 mln widzów. Przełożyło się to na 13,22 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 14,99 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 13,97 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Do tej pory najwięcej widzów zgromadził odcinek teleturnieju z 20 września br., który oglądało średnio 2,41 mln widzów. Wszystkie najchętniej oglądane odcinki pokazane zostały w czwartki, czyli w dzień w którym TVP2 w paśmie nadawania „Milionerów” nie emituje popularnych seriali (w poniedziałki i wtorki stacja pokazuje „M jak miłość”, a w środy - „Na dobre i na złe”).
Dla porównania, jesienią ub.r. po trzech pierwszych tygodniach teleturniej miał 1,78 mln widzów (odpowiednio 11,79 proc., 12,51 proc. oraz 12,71 proc. udziału). Oznacza to, że format zyskał 190 tys. widzów.
TVN w czasie emisji teleturnieju jest wiceliderem oglądalności w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce o tej porze zajmuje Dwójka, a jej udział wynosi 20,90 proc. Stacja ta jednak w poniedziałki i we wtorki o tej porze emituje serial „M jak miłość”, a w środy - „Na dobre i na złe” (obie produkcje gromadzą po kilka mln widzów), natomiast w czwartki pokazywany jest „Bake Off Junior”. Trzecia jest TVP1 (różne audycje, w tym gł.: Teatr TV, transmisje sportowe i „Ojciec Mateusz”; 9,34 proc.), a czwarty - Polsat (filmy fabularne, serial „Ślad” „Śpiewajmy razem. All Together Now”, „Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”; 8,23 proc.).
Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVN jest drugi, ale jego przewaga nad Dwójką w tych ujęciach jest mniejsza.
Reaktywowany teleturniej ponownie prowadzi Hubert Urbański. Obecnie program trwa tylko 25 minut. Przyspieszyło tempo gry, w której m.in. prowadzący już nie pyta uczestników kilkukrotnie, czy są oni pewni danej odpowiedzi.
Przypomnijmy, że „Milionerzy” na antenie TVN byli obecni w latach 1999-2003 oraz od stycznia 2008 do końca 2010 roku. Realizacji formatu zaprzestano po odejściu gospodarza Huberta Urbańskiego do Telewizji Polskiej (w 2011 roku został prowadzącym „The Voice of Poland” w TVP2).
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,87 proc.
Dołącz do dyskusji: Teleturniej „Milionerzy” zyskał 190 tys. widzów. TVN przegrywa tylko z TVP2