SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

DoubleVerify będzie chronić marki przed treściami niskiej jakości generowanymi przez AI

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, wprowadza rozwiązania o nazwie Generative Artificial Intelligence (GenAI) Website Avoidance & Detection. Ma ono pomagać reklamodawcom w radzeniu sobie z zagrożeniami wynikającymi z niskiej jakości treści generowanych przez sztuczną inteligencję i chronić reputację ich marek w sieci

Według raportu „Global Insights Trends Report 2024” 54 proc. marketerów uważa, że generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) negatywnie wpływa na jakość mediów. DV zidentyfikowało dużą liczbę witryn typu long-tail, które wykorzystują narzędzia GenAI do tworzenia treści niskiej jakości, często pełnych błędów, niespójności redakcyjnych i plagiatów. Dzięki rozwiązaniu GenAI Website Avoidance & Detection marketerzy mogą płynnie włączać monitorowanie post-bid w ramach swojego profilu Brand Suitability oraz stosować narzędzie DV Authentic Brand Suitability® na wiodących platformach DSP w celu ochrony pre-bid.

– Reklamodawcy są skupieni przede wszystkim na maksymalizacji efektywności swoich kampanii, przy jednoczesnej dbałości o to, by ich reklamy wyświetlały się w odpowiednich środowiskach, pasujących do ich marki. Rozszerzając rozwiązania DV w zakresie Brand Suitability tak aby identyfikować treści niskiej jakości generowane przez AI, umożliwiamy reklamodawcom utrzymanie silnej pozycji w dynamicznie zmieniającym się ekosystemie – powiedział Mark Zagorski, CEO DoubleVerify.

DV stosuje zniuansowane podejście do klasyfikowania witryn internetowych w ramach kategorii serwisów generowanych przez sztuczną inteligencję (GenAI Websites). Firma ocenia witryny i subdomeny, które zawierają głównie treści niskiej jakości generowane przez AI, przy minimalnym nadzorze człowieka. Do sygnałów wskazujących na niską jakość związaną z GenAI zaliczają się np. powtarzalne, szablonowe formaty, teksty generowane przez chatboty w artykułach, treści zastępcze oraz inne wskaźniki, które mogą budzić obawy reklamodawców.

Ruch wyprzedzający

Oparte na autorskiej technologii detekcji, która łączy analizę opartą na sztucznej inteligencji z ludzką wiedzą, rozwiązanie GenAI firmy DV zapewnia precyzję identyfikowania i kategoryzowania treści o niskiej jakości. Co ważne, witryny, które w sposób odpowiedzialny wykorzystują generatywną sztuczną inteligencję i zachowują rozsądne standardy jakości, nie są kategoryzowane, co pozwala reklamodawcom zbalansować kwestie jakościowych zasięgów i Brand Suitability. Rozwiązania DV oparte na kategoryzacji, usprawniają działania, zapewniają dynamiczne aktualizacje i eliminują konieczność ręcznego utrzymywania list uwzględnień i wykluczeń (inclusion and exclusion lists). Takie rozwiązanie pozwala reklamodawcom wyprzedzać dynamicznie rozwijający się krajobraz treści niskiej jakości generowanych przez AI.

Ponadto „zsynchronizowanie” kontroli pre-bid z pomiarami post-bid zapewnia reklamodawcom kompleksową strategię uwierzytelniania mediów. Ochrona pre-bid ocenia kontent przed transakcją zakupu powierzchni reklamowej (w wyniku której to transakcji następnie wyświetlane są reklamy), dbając o to by reklamy wyświetlały się w odpowiednich dla danej marki środowiskach. Pomiar post-bid analizuje treści już po zakupie wyświetleń, oferując reklamodawcom wgląd w odpowiednie wyświetlanie reklam. To podwójne podejście pomaga markom optymalizować przyszłe kampanie i decyzje dotyczące inwestycji w media.

Obecnie klasyfikacja GenAI firmy DV dotyczy treści w języku angielskim, jednak w przyszłości firma planuje wprowadzać to narzędzie także w innych językach. 

Dołącz do dyskusji: DoubleVerify będzie chronić marki przed treściami niskiej jakości generowanymi przez AI

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl