Długie Rozmowy i Neotel skoncentrują się na rynku usług dla MSP
Spółki telekomunikacyjne Długie Rozmowy (DRSA) i Neotel, któreznajdą się razem w grupie PPWK, skoncentrują się na świadczeniuusług dla małych i średnich przedsiębiorstw, powiedział managingpartner funduszu Nordkapp Equity Partners Andrzej Bińkowski wwywiadzie dla agencji ISB.
"Zrezygnowaliśmy z planów wejścia na GPW na skutek pogorszeniawarunków na giełdzie" - przyznał Bińkowski. Kilka miesięcy temuDRSA zapowiadało, że chce pozyskać z giełdy 40 mln zł, a debiutgiełdowy miał mieć miejsce jeszcze w tym roku.
Ostatecznie DRSA zdecydowały się na rozmowy z inwestoramibranżowymi. W połowie października MediaTel poinformował opodpisaniu listu intencyjnego w sprawie przejęcia spółki, aleostatecznie firma zostanie przejęta przez grupę PPWK. Dotychczas100% udziałów DRSA kontrolował Nordkapp, a Binkowski był szefemDRSA przez 6 lat, do września tego roku.
"Połączenie Długich Rozmów i Neotel w ramach jednej grupy okażesię bardzo korzystne dla obu stron" - ocenił Bińkowski. PPWKzapłaciło w październiku ponad 20 mln zł za Neotel, kwota ta ma byćpowiększona o sumę zależną od przyszłych zysków firmy. PPWK zapłaciza 100% akcji DRSA początkową kwotę 12 mln zł. Cena udziałówobejmuje też wynagrodzenie od sukcesu, m.in.w akcjach PPWK. W sumiecena za Długie Rozmowy może sięgnąć 34 mln zł.
"Mamy w przyszłym roku osiągnąć 5 mln zł zysku netto, czyli o 2mln zł więcej niż planujemy mieć w tym roku" - powiedziałBińkowski. Poinformował, że w okresie I-III kw. spółka wypracowałaok. 2 mln zł zysku netto.
Umowa zakłada, że w 2008 roku DRSA będzie kierował dotychczasowyzarząd, a Bińkowski zostanie przewodniczącym rady nadzorczej spółki(decyzja w tej sprawie ma zostać podjęta w przyszłym tygodniu). Wprzyszłym roku DRSA i Neotel nie zostaną raczej połączone i będąwspółpracować w ramach grupy.
"Będziemy razem budować ofertę dla małych i średnichprzedsiębiorstw" - powiedział Binkowski. Potwierdził, że firmypracują nad projektem MVNO, dzięki której będą mogły świadczyćusługi komplementarne. Chcą też w przyszłym roku zainwestować wrozwój technologii VOIP i rozpocząć świadczenie usłughostingowych.
"Obecnie tylko ok. jednej trzeciej naszych klientów ma własnedomeny" - powiedział Bińkowski. Ocenił, że dzięki współpracy Neoteli DRSA grupa może osiągnąć synergie rzędu 3 mln zł rocznie.
W czerwcu DRSA zapowiadał, że chce wejść na rynek detaliczny ido końca 2009 roku zdobyć 200 tys. klientów indywidualnych.
"Obecnie nie chcemy się rozpraszać i koncentrujemy się na rynkuMSP" - powiedział Binkowski. Dodał jednak, że DRSA może powołać wprzyszłym roku spółkę joint-venture, która zajmie się działalnościąna rynku detalicznym.
Dołącz do dyskusji: Długie Rozmowy i Neotel skoncentrują się na rynku usług dla MSP