Dino goni Biedronkę. Tyle sklepów otworzyło przez rok
Do Dino Polska należy już prawie 2,7 tys. sklepów, w 2024 uruchomiono ponad 280 nowych. Sieć rośnie w dużo szybszym tempie od Biedronki, która jednak dalej ma ok. tysiąca sklepów więcej.
Na koniec grudnia 2024 roku działało 2 688 sklepów Dino o łącznej powierzchni sprzedażowej 1,061 mln metrów kwadratowych. W ciągu roku liczba placówek tej sieci zwiększyła się o 283, czyli o 11,8 proc.
Natomiast ich powierzchnia sprzedażowa poszła w górę o 11,9 proc., z 947,9 tys. metrów kw. na koniec 2023 roku.
Dino Polska podwojone w cztery lata
Dino Polska mocno rozwija swoją sieć sprzedażową od dekady. Na koniec 2014 roku miało 410 sklepów, a cztery lata później już prawie tysiąc (977). W 2022 roku liczba placówek przekroczyła pułap 2 tys., na koniec roku sięgając 2 156.
Na koniec września ub.r. instalacje fotowoltaiczne miało 2 386 sklepów Dino, o 248 więcej niż na koniec 2023 roku. Łączna moc tych paneli wynosiła 95 MW, a przez pierwsze trzy kwartały wyprodukowały 78 GWh energii, wobec 60 GWh rok wcześniej.
Coraz więcej sklepów Dino we wschodniej Polsce
Sieć Dino wywodzi się z Wielkopolski i to w tym województwie, a także w lubuskim, zagęszczenie jej sklepów jest najwyższe. Na koniec września 2024 roku na 100 tys. mieszkańców przypadało 17,3 placówek Dino w województwie lubuskim i 16 w wielkopolskim, wobec odpowiednio 16,3 i 15,1 rok wcześniej.
W czterech innych województwach z Polski zachodniej i południowej ten wskaźnik przekraczał 10, natomiast do części południowo-wschodniej kraju Dino dopiero wchodzi: w województwie podkarpackim było jedynie 0,7 jej sklepu na 100 tys. osób, w małopolskim - 2, zaś w lubelskim - 2,4.
Ile sklepów otwiera Biedronka
W pierwszych trzech kwartałach 2024 roku sieć Dino Polska powiększyła się o 166 sklepów, co oznacza wzrost o 6,9 proc.
Liderująca w segmencie dyskontowym Biedronka uruchomiła w tym okresie 104 placówki, zamknęła 14, a 156 wyremontowała. Jak już informowaliśmy, na koniec września miała 3 659 sklepów, o 2,5 proc. więcej niż na koniec 2023 roku.
CZYTAJ TEŻ: Biedronka tańsza niż Lidl? Oddalono skargę na reklamę
W pierwszych trzech kwartałach 2024 roku grupa kapitałowa Dino Polska wypracowała wzrost rok do roku przychodów sprzedażowych z 18,97 do 21,52 mld zł, zaś jej zysk netto wzrósł z 1,05 do 1,08 mld zł.
Przy kursie akcji 403 zł na zamknięciu sesji w zeszły piątek kapitalizacja Dino Polska wynosiła 39,51 mld zł. Przez minione 12 miesięcy akcje spółki staniały o 11,7 proc. 51 proc. jej walorów ma założyciel firmy Tomasz Biernacki.
Dołącz do dyskusji: Dino goni Biedronkę. Tyle sklepów otworzyło przez rok