Diesel wprowadza do sprzedaży koszulki z obraźliwymi hasłami, które często są elementem internetowego hejtu (wideo)
Firma odzieżowa Diesel rozpoczęła kampanię pod hasłem „Haute Couture”, w której zwraca uwagę na hejt w internecie. Do sprzedaży wprowadzi też koszulki z obraźliwymi słowami, które najczęściej padają w obraźliwych komentarzach w sieci.
Nową kampanią Diesel chce stawić czoła szykanom internetowym, z którymi mają do czynienia codziennie setki ludzi na świecie. Akcja pod hasłem „Haute Couture” ma mówić ludziom, że im więcej nienawiści noszą w sobie, tym mniej im na czymkolwiek zależy.
- To coś więcej niż film reklamowy. Chodzi o to, by zainspirować ludzi, aby nie traktowali poważnie nienawiści, która pojawia się w internecie - mówi Bruno Bertelli, globalny dyrektor kreatywny w agencji Publicis Worldwide i dyrektor generalny Publicis Italy, która odpowiada za kreację kampanii.
W spocie wystąpi wiele znanych osób, m.in. Nicki Minaj, Gucci Mane, Bella Thorne, Bria Vinaite, Tommy Dorfman, Miles Heizer, Yovanna Ventura, Barbie Ferreira, Yoo Ah-In i Jonathan Bellini.
Diesel poprosił ich o wybranie najgorszych komentarzy, jakie kiedykolwiek otrzymali, a następnie zaprojektowano ubrania dla każdego z nich, w których występują w spocie.i tak np. aktorka Bella Thorne tańczy ubrana w sukienkę z napisem "Dziwka".
Idąc za koncepcją poza ekranem, Diesel stworzył kolekcję kurtek, koszul i sukienek, które będą zawierać słowa "dziwka", "pedał" i "pieprzyć cię". Będą one sprzedawane publicznie.
Dodatkowo firma zwraca uwagę na negatywne komentarze, które otrzymuje. Wśród nich są określenia takie jak "Diesel is Dead", "Diesel is uncool" i "It's overpriced shit". Hasła te pojawiły się na ścianach i witrynach w blisko 50 sklepów Diesla na całym świecie. W Mediolanie w jednym ze sklepów interweniowała policja, myśląc że został on zniszczony. - To część DNA Diesla, aby nie brać tego zbyt dosłownie poważnie - wyjaśnił rzecznik firmy.
Diesel współpracuje z wieloma inicjatywami przeciwdziałania nękaniu i cyberprzemocy w różnych krajach na całym świecie w ramach kampanii. Zyski ze sprzedaży kolekcji z tymi kontrowersyjnymi hasłami będzie właśnie im przekazywać.
Dołącz do dyskusji: Diesel wprowadza do sprzedaży koszulki z obraźliwymi hasłami, które często są elementem internetowego hejtu (wideo)