DDOB ze wzrostem wpływów o 88 proc. i 1,33 mln zł zysku, zrezygnowała z e-sklepu
Agencja influencer marketingu DDOB (Daily Dose of Beauty) w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 87,7 proc. do 15,97 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę ze 160 tys. zł straty do 1,33 mln zł zysku. Spółka rozwija autorskie narzędzie analityczne do wyszukiwania i badania inflencerów, natomiast zawiesiła projekt sklepu internetowego z produktami z kategorii beauty.
Przychody DDOB ze sprzedaży produktów poszły w górę z 8,42 do 15,96 mln zł, a te ze sprzedaży towarów zmalały z 86,4 do 3,8 tys. zł.
W sprawozdaniu firma podkreśliła, że w ub.r. sytuacja na rynku reklamowym było dużo lepsza niż w 2020 roku, obarczonym lockdownami po wybuchu epidemii. - Zmiana strategii klientów korporacyjnych i zwiększenie wydatków reklamowych na działania internetowe i jednoczesna zmniejszenie wydatków na działania stacjonarne jak imprezy, koncerty spowodowało, że spółka zrealizowała budżet roczny powyżej oczekiwań - opisano
Wyliczono, że w ub.r. DDOB dla klientów realizowała też usługi z jej perspektywy niestandardowe, takie jak produkcja podcastów, wydarzeń artystycznych, kulinarnych i realizacja spotów reklamowych. - To mocno rozszerzyło kompetencje spółki i zwiększyło szansę na pozyskanie nowych większych budżetów od potencjalnych klientów - podkreślono.
Agencja chce mieć w swoim portfolio coraz większy udział klientów bezpośrednich i „o największym potencjale rentowności”. - Sektor klienta bezpośredniego zapewnia większą stabilność i wyższą rentowność biznesu w długim czasie - uzasadniała.
DDOB stawia na analitykę influencerów, bez własnego e-sklepu
W ub.r. firma dalej rozwijała autorskie narzędzie analityczne do wyszukiwania i badania influencerów. - Wśród najważniejszych funkcjonalności wdrożonych w 2021 można wymienić: pobieranie avatarów użytkowników z YouTube, co uatrakcyjniło ranking inluencerów dostępny na stronie spółki; wprowadzenie nowego szablonu prezentacji, wykorzystywanego do przygotowywania ofert handlowych; przeszukiwanie influencerów poprzez dodawane przez nich zdjęcia, wraz z opisami do tych zdjęć, dodanymi tagami oraz oznaczonymi użytkownikami, co pozwala między innymi na wyszukiwanie influencerów zainteresowanych tematyką lub wyszukiwanie influencerów współpracujących w przeszłości z daną marką lub konkurencjom - wyliczyła.
Zrezygnowała natomiast z uruchomienia własnego sklepu internetowego z produktami z kategorii beauty. Wyjaśniła, że zajęła się tym projektem po propozycji od jednego z klientów z tej branży, który chciał wykorzystać potencjał influencerów do sprzedaży swoich produktów, oraz ze względu na niepewną w 2020 roku sytuację na rynku reklamowym.
Sytuacja rynkowa w ub.r. zrewidowała te plany. - Rozwój biznesy e-commerce wymaga potężnych nakładów finansowych i długoterminowej strategii. Spółka postanowiła skupić się na głownie działalności, czyli influencer marketingu - podsumowano.
Wydatki operacyjne DDOB sięgnęły w ub.r. 14,57 mln zł, po wzroście o 56,2 proc. z 9,32 mln zł w 2020 roku. Zdecydowaną większość stanowią nakłady na usługi obce, które poszły w górę z 2,17 do 10,68 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty rodzajowe określone jako pozostałe zwiększyły się ze 142 tys. zł do 1,53 mln zł. Natomiast wydatki na wynagrodzenia zmalały z 2,5 do 2,06 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 213,3 do 161,5 tys. zł. Średnie zatrudnienie w firmie wynosiło w ub.r. 15,3 etatów.
Zysk został w firmie
Dużo wyższy wzrost przychodów niż kosztów przełożył się na mocną poprawę wyników rentowności. Wynik sprzedażowy poszedł w górę z 819,3 tys. zł straty do 1,4 mln zł zysku, wynik brutto - ze 154,5 tys. zł straty do 1,6 mln zł zysku, a wynik netto - ze 160 tys. zł straty do 1,33 mln zł zysku.
DDOB zapłaciła w ub.r. 273,6 tys. zł podatku dochodowego, wobec 5,5 tys. zł rok wcześniej.
50 proc. udziałów firmy ma jej prezes Bartłomiej Sibiga. 44 proc. należy do Jakuba, Chmielniaka, 5 proc. do Mateusza Krogulca, a 1 proc. do Aleksandry Szkiłądź.
Wspólnicy na walnym zgromadzeniu zdecydowali, że zeszłoroczny zysk netto zostanie przeznaczony na pokrycie wcześniejszych strat i kapitał zapasowy spółki. Na koniec ub.r. te straty sięgały 202 tys. zł, a kapitał zapasowy miał wartość 425,7 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: DDOB ze wzrostem wpływów o 88 proc. i 1,33 mln zł zysku, zrezygnowała z e-sklepu