Corporate Profiles/DDB Warszawa i Starcom liderami 10-lecia EffieAwards
Agencja reklamowa Corporate Profiles/DDB Warszawa i dom mediowyStarcom to liderzy podsumowania 10-lecia konkursu Effie Awards.Obie firmy wyjaśniają, że kluczem do sukcesu jest odpowiednizespół, zrozumienie potrzeb konsumentów i sprawna współpraca zklientami.
Z podsumowania 10-lecia polskiej edycji konkursu Effie Awardsnagradzającego efekty rynkowe kampanii reklamowych wynika, żenajefektywniejszymi firmami w branży są agencja reklamowa CorporateProfiles/DDB Warszawa i dom mediowy Starcom. Zajęły one pierwszemiejsca w rankingu, w którym za nominację do Effie przyznawano 1punkt, za brąz - 3 punkty, za srebro - 5 punktów, za złoto - 8punktów, a za grand prix - 16 punktów.
- Przez 10 lat zdobyliśmy 26 nagród Effie dla 17 marek,najwięcej - 4 statuetki - dla piwa Tyskie, a inne m.in. McDonald's,Lipton, Gazety Wyborczej, telewizji n i oleju Kujawski - wyliczaSzymon Gutkowski, dyrektor generalny DDB Warszawa.- Wyróżnienia Effie otrzymaliśmy za kampanie zrealizowane m.in. dlaCoca-Coli Poland Services, Kraft Foods Polska, Fiat Auto Poland,holdingu ITI, Kompanii Piwowarskiej, TVN, Vattenfall, PKN Orlen,Link4, Avon, Levi's i US Pharmacia - wymienia Piotr Ruszak,marketing manager w Starcomie.
Przedstawiciele obu liderów podsumowania Effie Awards przyznają,że na efektywność rynkową kampanii reklamowej wpływa wieleczynników. - Trzeba stworzyć zgrany zespół z klientem, rozumiećpotrzeby konsumenta, śledzić konkurencję i zdecydować się naklarowny przekaz przykuwający uwagę i wychodzący w mediach pozaschematy, pamiętając jednocześnie o silnym brandingu - opisujeSzymon Gutkowski. - Zanim zaczniemy zastanawiać się nad doboremkanałów dotarcia, powinna powstać strategia działań, która będziespajała wszystkie aktywności, jakie sobie zaplanujemy - dodajePiotr Ruszak. - Istotna jest również innowacyjność polegającaprzede wszystkim na tworzeniu kampanii, które oznaczają dialog zkonsumentem i zaangażowanie ludzi, do których chcemy mówić -zaznacza.
Gutkowski i Ruszak podkreślają, że nie byłoby tylu wyróżnień zakampanie przygotowane przez ich firmy bez odpowiedniego podejściazatrudnionych w nich osób. - W DBB mamy stosunkowo małą rotacjępracowników, a z klientami pracujemy przez wiele lat - opisujeSzymon Gutkowski. - Do tego dochodzi stabilność, kreatywność ikonsekwentne myślenie strategiczne całego zespołu - dodaje. -Jesteśmy nastawienie na realizowanie kampanii innowacyjnych, botakie są najbardziej efektywne - podsumowuje Piotr Ruszak.
Dołącz do dyskusji: Corporate Profiles/DDB Warszawa i Starcom liderami 10-lecia EffieAwards