Coca-Cola wspiera kampanię „Zielona wstążka #DlaPlanety”, by przeciwdziałać zanieczyszczeniu planety plastikiem
Koncern Coca-Cola dołączył do akcji „Zielona wstążka #DlaPlanety”, organizowanej przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa z okazji Światowego Dnia Środowiska. Kampania ma na celu walkę z zanieczyszczeniem środowiska plastikiem.
Symbolem akcji są zielone wstążki, przypinane przechodniom przez wolontariuszy podczas licznych wydarzeń oraz wirtualnie, przekazywane za pośrednictwem social mediów. W przeddzień startu akcji (4 czerwca), budynki i obiekty w niektórych miastach Polski zostały podświetlone na zielono, m.in. Pałac Kultury i Nauki w Warszawie. Dodatkowo, na stronie internetowej DlaPlanety.pl każdy może podjąć ekologiczne zobowiązanie - jak wybieranie naczyń wielorazowego użytku zamiast jednorazowych talerzy i kubków czy segregowanie odpadów.
Firma Coca-Cola w ramach wspierania inicjatywy zamierza przeprowadzić akcje edukacyjne oraz konkursy wśród swoich pracowników, zachęcające do podejmowania ekologicznych zobowiązań.
Coca-Cola w ramach proekologicznych działań wprowadziła niedawno strategię „World Without Waste” („Świat bez Odpadów”). Zobowiązuje się w niej do 2030 roku uzyskać 100 proc. zbiórki i recyklingu tylu odpadów opakowaniowych, ile trafia od niego na rynek.
- Między 2016 a 2017 rokiem Coca-Cola zredukowała o 25% całkowitą wagę odpadów generowanych w związku ze swoją działalnością. A dzięki modernizacji linii produkcyjnych w 2016 roku, nasze fabryki w Polsce zaoszczędziły 158 000 m3 wody, co odpowiada objętości 63 basenów olimpijskich. Stale pracujemy też nad ograniczeniem emisji dwutlenku węgla – zaznaczył Jaak Mikkel, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska.
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola wspiera kampanię „Zielona wstążka #DlaPlanety”, by przeciwdziałać zanieczyszczeniu planety plastikiem