Coca-Cola wprowadza globalnie nowe opakowania zgodnie z hasłem „Taste the feeling”
Coca-Cola Company ogłosiła, że rozpoczyna globalnie proces wprowadzania nowych opakowań swojego kultowego napoju. To kolejny element nowej strategii koncernu zakładającej ujednolicenie portfolio marki Coca-Cola, do której nawiązuje też kampania pod hasłem „Taste the feeling”.
W myśl nowej strategii marketingowej koncernu wszystkie submarki Coca-Coli, czyli Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Light /Diet Coke i Coca-Cola Life zostają zjednoczone w tzw. „one brand” . Pierwszym elementem wprowadzanych zmian przez marketera była kampania z hasłem „Taste the feeling” rozpoczęta globalnie w styczniu br.
Teraz firma poinformowała, że wprowadza na całym świecie nowe opakowania wszystkich wariantów Coca-Coli. Ich grafika i identyfikacja wizualna są bardziej spójne niż dotychczas. Na każdym opakowaniu, niezależnie od wariantu, widnieje charakterystyczny dla marki czerwony dysk. By konsumenci mogli łatwiej odróżnić poszczególne warianty od siebie, na opakowaniach wprowadzono nowe oznaczenia kolorystyczne a na nich zamieszczono nazwy produktów.
I tak puszka tradycyjnej Coca-Coli jest cała czerwona, Coca-Coli Zero - czarno-czerwona, Coca-Coli Light - ma elementy srebrne, a Coca-Coli Life - zielone. Dodatkowo umieszczono informacje podkreślające walory danego wariantu: tradycyjna Coca-Cola to oryginalny smak, Zero - bez cukru, Light - wyraźny smak bez kalorii i Life - mniej cukru, dodatek stewii.
- Opakowanie produktu jest najbardziej cenne i widoczne. Czerwony dysk jest niejako podpisem marki, a także synonimem dobrego smaku i orzeźwienia. Stosując go na nowych opakowaniach robimy kolejny krok w kierunku pełnej realizacji strategii „One brand”, jednocząc rodzinę Coca-Cola w jednej identyfikacji wizualnej, ułatwiając tym samym konsumentom wybór ich ulubionego wariantu - wyjaśnił Marcos de Quinto, chief marketing officer w Coca-Cola Company.
Pierwsza seria nowych opakowań Coca-Coli pojawi się na początku maja w Meksyku. Sukcesywnie będą wprowadzane w kolejnych krajach w tym roku i w 2017 roku. Najpóźniej pojawią się w Ameryce Północnej.
Prace nad nowy wizerunkiem opakowań Coca-Coli trwały 18 miesięcy. Prowadzono je we współpracy z siecią różnych agencji projektowych zajmujących się brand designem.
Czerwony dysk pojawi się też w reklamach marki na całym świecie – w kampaniach telewizyjnych, prasowych, na billboardach - albo jako element opakowań, albo jako animacja.
Tak poważne zmiany w wyglądzie opakowań Coca-Coli firma wprowadza po raz pierwszy w 130-letniej historii marki.
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola wprowadza globalnie nowe opakowania zgodnie z hasłem „Taste the feeling”