CNN znika z platformy Facebook Watch. Chce większej kontroli nad reklamami i zaangażowania widzów
Z początkiem lutego 2021 roku stacja CNN przestała nadawać swój codzienny program informacyjny „Go There” na Facebook Watch. To oznacza, że amerykański nadawca całkowicie zrezygnował z obecności na platformie wideo prowadzonej przez Facebooka. CNN wyjaśnia decyzję kwestiami związanymi z kontrolą reklam oraz zaangażowaniem widzów w nadawane treści.
Platforma Facebook Watch pojawiła się w Stanach Zjednoczonych w sierpniu 2017 r., zaś rok później została udostępniona globalnie. Na Facebook Watch znajdują się oryginalne treści wideo od zewnętrznych wydawców i producentów. W ofercie Watch znalazły się materiały pochodzące m.in. od National Geographic, Hearsta, Tastemade oraz Business Insidera. Wśród partnerów projektu znaleźli się także ABC News, CNN, Fox News Channel oraz Univision.
CNN odchodzi z Watch
Podczas funkcjonowania Watch pomiędzy mediami a Facebookiem pojawiały się napięcia związane z jednej strony z popularnością platformy, z drugiej zaś kwestie wzajemnych rozliczeń finansowych. W rezultacie część nadawców postanowiła ograniczyć swoją obecność na Watch lub całkowicie z niej zrezygnować.
Czytaj także: Facebook kontra Apple. Społecznościowy gigant wyświetli własne powiadomienia w systemie iOS
Ostatnim przykładem jest stacja CNN, która od początku lutego 2021 r. przestała nadawać na platformie Watch swój codzienny program newsowo – publicystyczny zatytułowany „Go There”.
„Go There” pojawiał się na Facebook Watch codziennie od poniedziałku do piątku, w sumie wyemitowano ponad 600 odcinków programu. CNN podaje, że od momentu rozpoczęcia nadawania „Go There” zrealizowano materiały w ponad 55 krajach na świecie przy udziale z górą 120 reporterów i korespondentów CNN. Każda z części „Go There” zawierała bieżące informacje ze świata oraz treści publicystyczne.
Do tej pory każdy kolejny odcinek „Go There” po 24 godzinach od premiery na Watch mógł zostać dowolnie wykorzystany przez CNN. Teraz stacja postanowiła wycofać program z Facebook i przenieść jego dystrybucję wyłącznie do własnych kanałów, takich jak strona internetowa stacji oraz aplikacja mobilna.
Decyzja CNN oznacza, że nadawca przestanie być obecny na platformie Watch, wcześniej bowiem wycofał z niej inne programy, m.in. „Anderson Cooper: Full Circle”. Nadawca wyjaśnia, że wycofał „Go There” z Facebooka po to, by mieć większą swobodę w kontrolowaniu i sprzedawaniu reklam towarzyszących temu cyklowi. Okazuje się też, że „Go There” angażuje widzów bardziej na platformach CNN niż na FB. W pierwszym wypadku średni czas oglądania każdego odcinka wynosił ok. 5 min., zaś w tym drugim wypadku jedynie 20 sek.
Czytaj także: Szef Axel Springer: Europa musi przełamać wszechwładzę technologicznych gigantów
CNN zaznacza przy tym w komunikacie, że nie zamierza całkowicie zniknąć z Facebooka. Stacja będzie nadal utrzymywać tam swój oficjalny profil publikując na nim wybrane treści oraz odnośniki do swoich stron internetowych.
W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.
Dołącz do dyskusji: CNN znika z platformy Facebook Watch. Chce większej kontroli nad reklamami i zaangażowania widzów