Charytatywny Bal Dziennikarzy odwołany przez brak sponsorów. „Dołożymy starań, żeby bal odbył się na wiosnę”
Organizowany od 1998 r. Charytatywny Bal Dziennikarzy nie odbędzie się na początku przyszłego roku z powodu braku sponsorów. - To, że teraz nam się nie udało zorganizować imprezy, nie oznacza, że bal i Fundacja przechodzą do historii. Dołożymy wszelkich starań, żeby bal odbył się na wiosnę - mówi Wirtualnemedia.pl Mateusz Hładki, prezes zarządu Fundacji Charytatywny Bal Dziennikarzy.

Jak tłumaczy Wirtualnemedia.pl Mateusz Hładki, fundacji nie udało się pozyskać sponsorów na kolejną edycję Charytatywnego Balu Dziennikarzy, ponieważ firmy wolą inwestować w projekty, które przynoszą im większy rozgłos i większą reklamę.
- Przykładem może być sponsorowanie maratonów albo dużych ogólnopolskich projektów - mówi Mateusz Hładki. - Firmy zakładają też własne fundacje i w ten sposób budują wizerunek marki odpowiedzialnej społecznie. Zdajemy sobie sprawę, że jako impreza środowiskowa nie jesteśmy w stanie zapewnić takich świadczeń, jak np. organizatorzy imprez sportowych, mam na myśli reklamę outdoorową, ale też przełożenie na liczbę publikacji w rozmaitych mediach - mówi Wirtualnemedia.pl Mateusz Hładki.
Z powodu braku sponsorów Charytatywny Bal Dziennikarzy nie odbył się również w 2014 r. Jak zaznacza Mateusz Hładki, ceny produkcji eventów rosną, zwłaszcza w przypadku tak dużych imprez jak Charytatywny Bal Dziennikarzy. W tegorocznej XVII edycji balu, która odbyła się w styczniu br. w auli Politechniki Warszawskiej, wzięło udział prawie 1000 osób.
- Kiedy Fundacja myślała o podwyższeniu cen biletów na bal, dostawaliśmy sygnały od gości, że nie jest to dobre rozwiązanie - mówi Wirtualnemedia.pl Mateusz Hładki. - Dziennikarze to nie jest środowisko, które zarabia najwięcej w kraju, a przypomnijmy, że koszt balu nie może być wyższy niż środki pozyskane na cel charytatywny - zaznacza Hładki. - Pieniądze pochodzące ze sprzedaży cegiełek uprawniających do udziału w balu, to środki, które mają być przekazane na cel charytatywny - podkreśla prezes Fundacji Charytatywny Bal Dziennikarzy. - Nie chcemy, żeby goście balu finansowali jego produkcję. Potrzebni są sponsorzy i partnerzy barterowi. Liczę na to, że biorąc pod uwagę tradycje balu, jego prestiż oraz skuteczność w niesieniu pomocy potrzebującym dzieciom, sponsorzy będą zainteresowani dalszym udziałem w imprezie - mówi Wirtualnemedia.pl Mateusz Hładki. Jak zapewnia, to, że teraz się nie udało zorganizować Charytatywnego Balu Dziennikarzy nie oznacza, że bal i Fundacja przechodzą do historii. - Dołożymy wszelkich starań, żeby bal odbył się na wiosnę - zapewnia Mateusz Hładki.
Charytatywny Bal Dziennikarzy jest organizowany od 1998 roku z inicjatywy dziennikarzy z różnych mediów, zrzeszonych w Fundacji Charytatywny Bal Dziennikarzy. Wspiera ona placówki opieki zdrowotnej, szpitale, instytucje opieki społecznej, domy dziecka, organizacje opiekujące się dziećmi, osobami niepełnosprawnymi i wiele innych. Do tej pory z datków uczestników imprezy udało się zebrać łącznie ok. 3 mln zł na cele charytatywne.
Od wiosny 2014 roku prezesem Fundacji Charytatywny Bal Dziennikarzy jest dziennikarz TVN Mateusz Hładki. W zarządzie organizacji są też dziennikarka Polsatu Agnieszka Milczarz oraz Anna Kołtunowicz z „Gazety Wyborczej”. Funkcję przewodniczącej rady Fundacji pełni zaś Katarzyna Kolenda-Zaleska z TVN.
Dołącz do dyskusji: Charytatywny Bal Dziennikarzy odwołany przez brak sponsorów. „Dołożymy starań, żeby bal odbył się na wiosnę”