CBS i Nielsen podpisały nowy kontrakt w sprawie pomiarów oglądalności, koniec impasu w negocjacjach
Koncern CBS oraz Nielsen podpisały nowy kontrakt w sprawie pomiarów oglądalności programów amerykańskiego nadawcy. Umowa kończy kilkutygodniowy kryzys negocjacyjny, w którym osią sporu była wysokość opłat za usługi oferowane przez Nielsena.
Poprzednia umowa pomiędzy CBS a Nielsenem wygasła z końcem ub.r. i miała zostać zastąpiona nowym kontraktem na kolejne 6 miesięcy. Na początku stycznia br. okazało się jednak, że rozmowy pomiędzy partnerami znalazły się w impasie.
Kryzys w negocjacjach miał być wywołany wysokością opłat za usługi których oczekiwał Nielsen. CBS uważała, że Nielsen wykorzystuje swoją dominującą pozycję na rynku oferując pakiety mało powiązanych ze sobą usług i żąda za nie wysokich kwot, podczas gdy część tych produktów nie jest przydatna dla takich nadawców jak CBS. Tymczasem w innych obszarach cennych dla amerykańskiej stacji, takich jak np. analiza oglądalności lokalnych stacji TV Nielsen ma poważne braki.
W odpowiedzi na te zarzuty David Kenny, szef Nielsena w komunikacie do pracowników oskarżył CBS o to, że stacja poszukuje we wzajemnej współpracy nieuzasadnionych oszczędności oczekując zaniżonych cen.
Ostatecznie w piątek obaj partnerzy rozmów ogłosili, że doszli do porozumienia w sprawie nowego kontraktu obejmującego badania oglądalności CBS za pomocą platformy Total Audience.
Szczegółów finansowych ani czasu trwania umowy nie ujawniono, jednak według nieoficjalnych informacji poprzedni kontrakt miał wartość od 100 do 120 mln dol.
Według badań firmy Simmons Research CBS jest dla Amerykanów jednym z najbardziej zaufanych mediów, jednak w ub.r. stację dotknął kryzys wizerunkowy związany z oskarżeniem prezesa koncernu Leslie Moonvesa o molestowanie, co skończyło się jego zwolnieniem ze stanowiska.
Dołącz do dyskusji: CBS i Nielsen podpisały nowy kontrakt w sprawie pomiarów oglądalności, koniec impasu w negocjacjach