Brand24 wprowadza monitoring podcastów. „Zjadają świat”
Brand24, polska firma zajmujący się monitoringiem internetu wprowadził na swojej platformie nową usługę pozwalającą na uzyskiwanie danych na temat podcastów. Obecnie Brand24 obsługuje 50 tys. podcastów, w tym także tych publikowanych na Spotify czy iTunes. - Podcast zjadają świat i mają dziś bardzo istotny wpływ na decyzje zakupowe. Wzmianki w podcastach są ich najcenniejszym typem jaki możemy wychwycić - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Sadowski, współzałożyciel i szef Brand24.
Możliwość monitorowania podcastów na platformie Brand24 jest dostępna dla wszystkich użytkowników i została umieszczona w specjalnej kategorii w zakładce Wzmianki znajdującej się w głównym oknie serwisu.
50 tys. podcastów, 10 tys. domen
Funkcjonowanie nowego rozwiązania wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Sadowski, współtwórca i szef Brand24. Według niego platforma monitoruje obecnie 50 tys. podcastów pochodzących z 10 tys. rozmaitych domen internetowych.
- Oczywiście główne platformy to Spotify, iTunes, Soundcloud, Spreaker czy Libsyn, ale monitorujemy też długi ogon mniejszych stron z podcastami – zaznacza Michał Sadowski. Szef Brand24 informuje także, że firma przygotowała dedykowane mechanizmy dla czołowych polskich platform z podcastami.
Podcasty podbijają świat, najcenniejsze wzmianki
Szef Brand24 tłumaczy nam, że wprowadzenie nowej funkcji monitorowania podcastów to odpowiedź na dynamiczny rozwój tego segmentu w Polsce i na świecie.
- Podcasty zjadają świat i mają już dziś bardzo istotny wpływ na decyzje zakupowe - zaznacza Sadowski. - Według IAB-Edison Research obecność marki w podcaście wpływa na decyzje zakupowe u 65 proc. słuchaczy. Postrzegamy wzmianki o markach w podcastach jako najcenniejszy typ wzmianek jakie Brand24 może wychwycić. To także funkcja, o którą już od dawna pytali nas sami klienci.
Nasz rozmówca nie ukrywa, że osobiście jest fanatykiem podcastów. To główny typ treści jakie konsumuje i jest przekonany o dynamicznym rozwoju tego medium.
- Myślę że zainteresowanie ze strony narzędzi wspierających działy marketingu, czy PR to także dobry news dla tej branży – zaznacza Sadowski. - Świadomość o wzmiankach pojawiających się w podcastach będzie prowadziła do zwiększonego zainteresowania tym kanałem, a co za tym idzie także rosnących budżetów reklamowych i wpływów jakie generują prowadzący podcasty. Budowę własnej audycji postrzegam jako jedną z najlepszych inwestycji jakie można poczynić w świecie internetu. Zresztą sam też założyłem podcast - przyznaje szef Brand24.
W IV kwartale ub.r. firma Brand24 zanotowała spadek liczby aktywnych klientów o 306 do 3 325 (to 8 proc. w dół). W skali roku liczba aktywnych klientów Brand24 zwiększyła się z 3 096 do 3 325 na koniec ub.r., czyli o 7,4 proc.
Dołącz do dyskusji: Brand24 wprowadza monitoring podcastów. „Zjadają świat”
Tego się już nie da odratować, bo fundamenty są złe. Ta firma to te 3K klientów. Michal, zajmij się robieniem fotek i filmów, które wprawdzie tez kserujesz ale przynajmniej tam mało kto się połapie.