Bluetooth dominuje w samochodowych technologiach bezprzewodowych
Europejski rynek samochodowych technologiibezprzewodowo-integracyjnych osiągnął w ubiegłym roku dochody ponad280 mln euro - szacuje firma Frost & Sullivan. W branżydominuje technologia Bluetooth.
Według raportu Frost & Sullivan europejski ryneksamochodowych technologii bezprzewodowych, usług telematycznych isystemów informacyjno-rozrywkowych osiągnął w ubiegłym roku dochodyprzekraczające 280 mln euro. Firma prognozuje, że najpóźniej w 2015roku wartość branży wyniesie 889,34 mln euro, co jest związane zmożliwym wzrostem zapotrzebowanie na połączenia pomiędzy osobistymiurządzeniami informacyjnymi i rozrywkowymi a jednostką centralnąsamochodu.
W 2008 roku na rynku samochodowych rozwiązańbezprzewodowo-integracyjnych dominowała technologia Bluetooth,która była powszechnie używana w zastosowaniach związanych ztelefonią komórkową i strumieniowym przesyłaniem muzyki.Frost & Sullivan spodziewa się, że Bluetoothbędzie pełnić kluczową rolę w branży co najmniej do 2013 roku.
Zdaniem specjalistów z Frost & Sullivan główną przeszkodąpowstrzymującą producentów samochodów przed wdrażaniem rozwiązańbezprzewodowych jest brak infrastruktury. - Technologiebezprzewodowe w pojeździe wymagają od operatorów i dostawców tegorodzaju usług zapewnienia dużej funkcjonalności, tak aby można byłostworzyć optymalne i opłacalne w produkcji modele, ale w Europie,gdzie istnieje silna sieć komórkowa, brakuje motywacji doposzukiwania jakichkolwiek alternatywnych rozwiązań - przekonujeVinod Nookala, analityk firmy.
Dołącz do dyskusji: Bluetooth dominuje w samochodowych technologiach bezprzewodowych