SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Zabezpiecz się podwójnie" radzi BLIK w nowej kampanii

BLIK startuje z nową kampanią edukacyjną, której celem jest podnoszenie świadomości użytkowników w mediach społecznościowych, w kwestii bezpieczeństwa kont i ochrony przed cyberprzestępcami wyłudzającymi wrażliwe dane, w tym kody BLIK. Intencją akcji jest zachęcenie do stosowania dwuskładnikowego uwierzytelniania oraz edukacja w zakresie cyberbezpieczeństwa.

Kampania „Zabezpiecz się podwójnie” skierowana jest przede wszystkim do użytkowników Facebooka, którzy coraz częściej padają ofiarami przejęcia kont przez oszustów. Cyberprzestępcy wykorzystują zdobyte profile do wysyłania w aplikacji Messenger wiadomości do znajomych ofiary, przekonując ich za pomocą różnorodnych socjotechnik do podania kodu BLIK, wysłania przelewu na numer telefonu lub kliknięcia w złośliwe linki. Takie działania mogą skutkować wyłudzeniem pieniędzy lub wrażliwych danych. 

Najskuteczniejszym działaniem chroniącym przed takim oszustwem jest włączenie dwuskładnikowego uwierzytelniania (2FA - Two Factor Authentication) na swoich kontach. Logowanie dwuetapowe polega na zabezpieczeniu profilu nie tylko hasłem, ale również dodatkowym kodem wysyłanym SMS-em lub generowanym przez aplikację uwierzytelniającą.

– „Twoje konto, Twoje zasady: Zabezpiecz się podwójnie!” – to główny przekaz kampanii, która pokazując różnorodne sytuacje z życia codziennego w przystępny sposób tłumaczy, dlaczego dwuskładnikowe uwierzytelnianie jest kluczowe dla bezpieczeństwa w internecie. Podobnie jak zamykamy drzwi na dwa zamki, aby uchronić się przed złodziejami, tak samo powinniśmy postępować w przypadku naszych cyfrowych kont – stosując weryfikację dwuetapową. Dzięki temu zwiększamy bezpieczeństwo swoje jak i bliskich przed atakami cyberprzestępców  – mówi Krzysztof Ziewiec, dyrektor departamentu marketingu i PR w BLIKU.

Czytaj także: ponad miliard transakcji BLIKIEM

Dobre nawyki użytkowników BLIKA
Kampania „Zabezpiecz się podwójnie” jest kontynuacją działań BLIKA na rzecz podnoszenia świadomości użytkowników w zakresie cyberbezpieczeństwa. Eksperci systemu płatności przypominają, że dobre nawyki w sieci to nie tylko ochrona swoich danych, ale także odpowiedzialność za bezpieczeństwo innych osób. 

– Cyberprzestępcy nieustannie doskonalą swoje techniki, a ich metody stają się coraz bardziej zaawansowane. Często wykorzystują naszą nieuważność i rozproszenie, zwłaszcza w sytuacjach, gdy działamy w pośpiechu. Dlatego niezwykle ważne jest, aby w sytuacji, gdy nasz krewny lub znajomy prosi nas o kod BLIK, zweryfikować tożsamość tej osoby. Najlepiej do niej zadzwonić. W ten sposób możemy uniknąć wyłudzeń i chronić swoje finanse – dodaje Krzysztof Ziewiec.

Dołącz do dyskusji: "Zabezpiecz się podwójnie" radzi BLIK w nowej kampanii

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl