Kanał Biznes24 testuje emisję na żywo przez YouTube
Kanał Biznes24 próbuje dotrzeć do większego grona odbiorców dzięki próbnej emisji poprzez serwis streamingowy YouTube. W poniedziałek stację biznesową można było oglądać od godz. 8 do 15.35. Przed tygodniem również prowadzono testową emisję.
Biznes24 rozpoczął nadawanie 20 marca 2020 roku. Stację uruchomił były szef TVN CNBC Biznes Roman Młodkowski i Michał Winnicki, właściciel Grupy MWE (nadawcy Antena HD, Adventure TV, Nuta TV, Nuta Gold, Filmax, TVC, Home TV, Xtreme TV, Ultra TV 4K, Top Kids, Junior Music, Power TV i operatora multipleksów regionalnych naziemnej telewizji cyfrowej). W grudniu ub.r. firma Winnickiego sprzedała 80 proc. udziałów spółki Biznes24 funduszowi zarządzanemu przez Tier Investment, który realizuje głównie projekty w segmencie nieruchomości.
Jak oglądać Biznes24?
Do tej pory Biznes24 był dostępny w ofercie platform satelitarnych Canal+, Orange, a także sieci kablowych UPC Polska, Vectra. Stację mogą oglądać też subskrybenci serwisów streamingowych, takich jak Canal+ online, WP Pilot i CDA. Aby odtworzyć stream stacji na żywo w YouTube, trzeba wpisać w wyszukiwarce tego serwisu „Biznes24 - transmisja na żywo”. Na razie nadawca nie promuje tego przekazu w mediach społecznościowych. Niewykluczone, że nastąpi to po zakończeniu testów. Do tej pory drogą internetową stacja była oferowana odpłatnie za pośrednictwem strony biznes24.tv. Miesięczny dostep kosztował 9,99 zł, a roczny 99 zł.
Pod koniec 2021 roku w YouTube była prowadzona transmisja kanału TVP World. Wyświetlana liczba odbiorców przeważnie nie przekraczała 50 osób. Po żartach internautów Telewizja Polska zrezygnowała z tej formy przekazu swojej anglojęzycznej stacji. Transmisja Biznes24 w YouTube przeważnie dociera do kilku odbiorców. Na platformie są też dostępne materiały VoD stacji. Mają od kilkudziesięciu do kilkudziesięciu tysięcy odsłon.
Na początku lipca informowaliśmy, że Biznes24 od początku nadawania w każdej minucie ogląda średnio 380 widzów, co daje stacji 0,01 proc. udziału w rynku (dane Nielsen Audience Measurement). - Jestem przekonany, że nasza widownia przesuwa się wyraźnie w stronę konsumpcji w internecie. Gwałtownie rośnie liczba miejsc, w których jesteśmy dostępni w streamingu. Mamy własną ofertę pod adresem www.biznes24.tv jako strumień wideo a na stronie www.biznes24.pl jako strumień audio dla urządzen mobilnych. W czerwcu pojawiliśmy się w ofercie CDA w pakiecie podstawowym. Jesteśmy w WP Pilot i w ofertach online platform satelitarnych i telewizji kablowych - mówił wówczas portalowi Wirtualnemedia.pl Roman Młodkowski, współwłaściciel Biznes24.
Dołącz do dyskusji: Kanał Biznes24 testuje emisję na żywo przez YouTube