Będzie mniej wakacyjnych eventów
Spowolnienie gospodarcze wpłynie na zmniejszenie ilości letnicheventów. Sylwia Matwiejczyk - dyrektor zarządzająca firmy Defactoprzewiduje, że liczba różnego rodzaju wydarzeń może się zmniejszyćnawet o 1/3.
- W dobie rozbuchanego medialnie kryzysu, marki, któredotychczas były w okresie wakacji widoczne m.in. w miejscowościachnadmorskich będą również obecne, ale w innej formie dotarcia doodbiorcy, bardziej mierzalnej i rokującej na większą stopę zwrotu -twierdzi Marta Szadowiak, kierująca działem PR i Media MarketinguKombinatu Artystycznego - Agencja Strategii Eventowych.
Jej zdaniem to właśnie dlatego firmy kładą szczególny nacisk nadziałania bezpośrednie, event i field marketing; na uchwyceniekonsumenta w najlepszym z możliwych momentów i wywołanie możliwiejak najszybszej akcji zakupowej. - Załamanie gospodarcze ostatnichmiesięcy pokazało też, że niedoceniany do tej pory marketingwydarzeń czy szerzej BTL są bardzo skutecznymi narzędziamikomunikacji zwłaszcza w sytuacji ograniczeń budżetowych - twierdziSzadowiak.
Jak wynika z obserwacji firm organizujących eventy znaczna częśćimprez została przeniesiona z wakacji na późniejsze miesiące. -Wtedy tak naprawdę okaże się, czy w ciągu pierwszego półrocza udałosię osiągnąć zakładane cele marketingowe - mówi portalowiWirtualnemedia.pl Sylwia Matwiejczyk. Dodaje, że dotychczas dużączęść eventów letnich stanowiły pikniki pracownicze, opłacaneczęsto z budżetów socjalnych, które nie zostały tak ograniczone jakbudżety marketingowe. Organizatorzy imprez przyznają, żeorganizacja tegorocznych wydarzeń będzie wymagała od nichszczególnej staranności, gdyż klienci i uczestnicy będą mięlijeszcze wyższe oczekiwania.
Klienci, czyli uczestniczy, mają coraz większe wymagania,oczekują stale lepszej jakości. Choć bessa dotyka wielu dziedzin,my musimy poprzeczkę postawić sobie jeszcze wyżej niż podczaspoprzednich edycji - tłumaczy dyrektor generalny poznańskiejagencji reklamowej Aspe Mateusz Błaszczyk.
Ci marketerzy, którzy dotychczas tylko obserwowali rynek, bojącsię podejmować zobowiązań i planować plenerowych wydarzeń terazmogą mieć z tym poważne problemy. Przede wszystkim ze względu nazarezerwowane terminy celebrytów, powierzchni outdoorowych, a takżemiejsc hotelowych czy podwykonawców dysponujących infrastrukturąeventową.
Dołącz do dyskusji: Będzie mniej wakacyjnych eventów