Bauer wprowadza do Polski dwutygodniki telewizyjne
Wydawnictwo Bauer, lider segmentu tygodników telewizyjnych, rozpoczyna wydawanie pism z programem ukazujących się co dwa tygodnie i wprowadza na rynek dwa takie tytuły: przekształcony z tygodnika "Tele Świat" oraz nowy magazyn "TV 14". Oba mają mieć charakter premium.
- Wprowadzamy formułę u nas nową, ale sprawdzoną w wielu krajach Europy. To dla nas naturalny etap rozwoju, zaczęliśmy od magazynów telewizyjnych w częstotliwości tygodniowej, potem wydzieliliśmy segment premium, teraz czas na dwutygodniki - mówi nam Maciej Brzozowski, dyrektor PR w Wydawnictwie Bauer. Spółka ta dwutygodniowe pisma telewizyjne wydaje w Niemczech.
"Tele Świat", który zadebiutuje w formule dwutygodnika w najbliższy poniedziałek 21 września br., nadal pozostanie magazynem telewizji cyfrowej z dużą liczbą prezentowanych stacji. Będzie ich 80, czyli jednak mnie niż ostatnio (107), ale więcej niż przed lipcową zmianą (wtedy było ich 72). Tytuł koncentrować się będzie na omawianiu prezentowanych programów, numer nadal otwierać będzie portret gwiazdy. Pismo liczyć ma 100 stron jak dotychczas.
W ciągu ostatnich dwóch lat "Tele Świat" był odświeżany już trzy razy, ostatnio w lipcu br. Zawsze modyfikowano jego zawartość i szatę graficzną, ostatnio też format. Zmiany te nie powstrzymały jednak spadku sprzedaży pisma. W pierwszym półroczu br. jego sprzedaż ogółem wyniosła 226 179 tys. egz., czyli była o 13 proc. niższa niż rok wcześniej (dane ZKDP). Maciej Brzozowski tłumaczy nam, że kolejna zmiana w "Tele Świecie" wynika z ewolucji tytułu i zapewnia, że jest on rentowny.
Drugi z dwutygodników - "TV 14", który pojawi się na rynku 28 września br., będzie z kolei magazynem rodzinnym kierowanym do szerokiej grupy odbiorców, zbliżonej do populacji. Zawierać ma program 54 stacji telewizyjnych oraz rozbudowaną część magazynową, zawierającą kolumny dotyczące zdrowia i urody, gotowania, podróży, a także informacje o gwiazdach czy serialach, krzyżówki i horoskopy. W Niemczech Bauer również wydaje dwutygodnik zatytułowany "TV 14", ale polskie pismo będzie się różnić od niego zawartością, makieta i grupą docelową. Jego objętość ma wynieść 100 stron.
Oba magazyny trafią na rynek w promocyjnej cenie 1,50 złotych ("Tele Świat" do tej pory kosztował 1,90 zł) i półmilionowym nakładzie.
- Zastanawia mnie jaki jest cel wprowadzania dwóch podobnych tytułów pod względem częstotliwości w tym samym czasie. Jeżeli jest to nowatorskie rozwiązanie na rynku, ryzyko może być podwójne. Zwłaszcza, że w Polsce przyzwyczajeni jesteśmy do tygodniowego cyklu programowego. To, że różne formuły magazynów sprawdzają się w innych częściach Europy, wcale nie oznacza że u nas mogą się przyjąć - uważa Rafał Leszczyński, analityk prasowy CR Media Consulting, który jako przykład podaje "Pilot TV". Magazyn ten z godzinowym układem programu, popularnym w USA, w Polsce ukazał się w 2003 roku i upadł już po kilku tygodniach. - Z dwutygodniowym programem telewizyjnym może być jednak inaczej. Zwłaszcza, że Bauer raczej nie inwestuje w nieprzemyślane projekty - dodaje Leszczyński.
Na promocję każdego z magazynów wydawca przeznaczy około
3 miliony złotych do końca roku. Dwutygodniki promowane
będą w telewizji (TVP, TVN, Polsat, stacje tematyczne), radiu (RMF
FM, radio ZET), internecie (Interia.pl) oraz innych tytułach
prasowych Wydawnictwa Bauer. Za kreację kampanii odpowiada agencja
Happy Hours, za zakup mediów - Mediaedge:CIA.
Trzeba też wspomnieć, że w październiku na naszym rynku pojawi się
trzeci dwutygodnik z programem telewizyjnym zatytułowany
"Piękna TV", który kierowany będzie do kobiet. Wyda go
Elipsa, która jest wydawcą m.in. miesięcznika "Bluszcz".
Dołącz do dyskusji: Bauer wprowadza do Polski dwutygodniki telewizyjne