Axel Springer łączy amerykańskiego Business Insidera z firmą eMarketer
Koncern Axel Springer zamierza połączyć ze sobą amerykańską wersję serwisu Business Insider z należącą do wydawcy firmą analityczną eMarketer. Operacja ma się zakończyć na początku 2020 roku, połączonymi spółkami będzie kierował Henry Blodget, obecny szef Business Insidera.
Internetowy serwis biznesowy Business Insider został zakupiony przez Axel Springer jesienią 2015 r. za kwotę 343 mln dol. Jak podaje niemiecki wydawca od tamtej pory przychody platformy rosły rocznie w skali ok. 33 proc., a na koniec 2018 r. osiągnęły poziom 100 mln dol.
Od 2016 r. lokalna wersja Business Insidera funkcjonuje także na polskim rynku. Do końca kwietna br. była ona kierowana przez Łukasz Grassa, który jednak postanowił zrezygnować z tej funkcji. Obecnie trwa rekrutacja na stanowisko redaktora naczelnego Business Insider Polska.
Teraz Axel Springer poinformował, że amerykański Business Insider zostanie połączony z należącą do niemieckiego koncernu firmą analityczną eMarketer. Decyzja ma na celu usprawnienie funkcjonowania najważniejszych aktywów posiadanych przez Axel Springer na amerykańskim rynku i nastąpiła niedługo po ogłoszeniu, że fundusz KKR wykupi w niemieckiej spółce mniejszościowy pakiet akcji, a koncern może stać się firmą prywatną i zniknąć z giełdy.
Według zapowiedzi operacja połączenia Business Insidera i eMarketera zostanie zakończona do 1 stycznia 2020 r., a połączonymi spółkami będzie kierował Henry Blodget, obecny szef Business Insidera.
Dołącz do dyskusji: Axel Springer łączy amerykańskiego Business Insidera z firmą eMarketer