Apple dzięki iPadom liderem rynku PC
W IV kwartale 2013 roku na świecie sprzedano o blisko 18 proc. więcej pecetów w porównaniu z analogicznym okresem roku 2012. Prawie połowę z nich stanowiły tablety - wynika z danych firmy analitycznej Canalys, która uwzględnia tego typu urządzenia w swojej analizie rynku PC.
Globalna sprzedaż pecetów wzrosła w ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku o 17,9 proc. Za 48,3 proc. rynku odpowiadały tablety, których sprzedaż zwiększyła się rok do roku o 65,2 proc., do 76,3 miliona sztuk. Wykluczając tablety, sprzedaż pecetów spadła o 6,9 proc.
Pozycję lidera rynku PC, z 19,5 proc. udziału, utrzymało w IV kwartale Apple, które sprzedało 30,9 miliona urządzeń. 84,3 proc. z nich (26 mln) stanowiły iPady, co dało firmie z Cupertino 34,1 proc. udziału w segmencie tabletów (wobec 27,3 proc. w III kw.).
Drugie miejsce zajęło Lenovo, notując w ujęciu rocznym wzrost sprzedaży o 25,5 proc. i zdobywając 11,8 proc. rynkowego udziału. Tuż za chińskim producentem znalazł się Samsung, który sprzedał 18,2 miliona pecetów, z czego 79,7 proc. (14,5 mln) stanowiły tablety (wzrost o 90,3 proc. r/r). Pierwszą piątkę uzupełniły firmy HP i Dell.
Dołącz do dyskusji: Apple dzięki iPadom liderem rynku PC