AMS z nowym cennikiem i zasadami rabatów, podstawą dane o widowni nośników
Firma reklamy zewnętrznej AMS (należąca do Agory) ujawniła nową politykę handlową oraz cennik, które będą obowiązywać od kwietnia 2019 roku. Stawki są oparte na danych o widowni różnych nośników z badania Outdoor Track.
W nowym cenniku AMS poszczególne typy nośników należące do firmy podzielono na 10 klas, w zależności od liczby kontaktów odbiorców w ciągu miesiąca - od 14 tys. do 3,5 mln. Najtańszym rodzajem nośnika jest billboard 12-metrowy - miesięczna ekspozycja reklamy na nim kosztuje od 545 zł do 1 735 zł. Natomiast w przypadku fronlighta 100-metrowego stawki wynoszą od 11 tys. zł do 16,3 tys. zł.
Statystyki dotyczące widoczności poszczególnych nośników pochodzą z badania Outdoor Track, którego pierwszą fazę zrealizowano w ostatnich latach w 10 największych aglomeracjach. AMS jest jednym z udziałowców prowadzącej to badanie spółki Instytut Badań Outdooru, z której właśnie wycofał się Clear Channel Poland.
W cenniku uwzględniono też nośniki AMS, których nie objęło badanie Outdoor Track.
- Uwzględnienie wyników badań Outdoor Track w polityce handlowej to odpowiedź na oczekiwania rynku. Wierzymy, że wprowadzenie nowego standardu spowoduje zmianę w modelu zakupu reklamy zewnętrznej - odejście od sprzedaży nośników w oparciu o ich lokalizację na rzecz sprzedaży bazującej na dotarciu do określonej widowni tych nośników - komentuje Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS.
Firma już wiosną br. na podstawie danych z Outdoor Track rozszerzyła wprowadziła do swojej oferty informacje o przedziałach GRP nośników użytych w danej kampanii. W kolejnych miesiącach konsultowała się z klientami co do optymalnej oferty.
Ponadto wprowadzane są nowe rodzaje i poziomy rabatów: za wydatki reklamodawcy, agencyjny (przeznaczony dla domów mediowych i agencji reklamowych), za zakup pakietowy i rabaty warunkowe (ustalane w indywidualnych negocjacjach).
Z kolei dopłata za wyłączność na danym nośniku lub wiacie wynosi 100 proc., za wyłączność branżową - 50 proc., a za reklamy alkoholu - 11,11 proc.
Nowe cenniki i zasady sprzedaży będą obowiązywały od początku kwietnia przyszłego roku.
Ponadto AMS proponuje klientom zmianę kalendarza plakatowań na taki, w którym pierwszym dniem ekspozycji jest środa. W przypadku pozytywnej reakcji taka zmiana będzie obowiązywać od 3 lipca 2019 roku.
Firma przekonuje, że dzięki temu klienci otrzymają równe okresy ekspozycyjne i stały dzień tygodnia startu każdej kampanii oraz lepszą porównywalność z okresami ekspozycyjnymi w innych mediach. Ponadto wyeliminowane zostaną przesunięcia startów kampanii wyznaczonych w weekendy.
- Zachęcamy wszystkich uczestników rynku OOH w Polsce do naśladowania standardów międzynarodowych i odejścia od kampanii miesięcznych na rzecz czterotygodniowych, z możliwością dwutygodniowej rotacji - dodaje Małgorzata Augustyniak.
Nową ofertę, opartą na wynikach badania Outdoor Track wprowadza również Ströer Media - w przypadku tej firmy będzie ona obowiązywać od początku przyszłego roku.
W pierwszych trzech kwartałach br. grupa AMS zanotowała 120,5 mln zł przychodów (5,1 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz 30,8 mln zł zysku EBITDA (wobec 32,3 mln zł w trzech kwartałach ub.r.). Do firmy należy 23 tys. nośników outdoorowych - zarówno tradycyjnych, jak i cyfrowych (m.in. sieć ekranów Cityinfo w autobusach w Warszawie).
Dołącz do dyskusji: AMS z nowym cennikiem i zasadami rabatów, podstawą dane o widowni nośników