SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

AmRest może sprzedać markę Chłopskie Jadło, jeśli przejmie Sfinksa

AmRest uważa, że marka Chłopskie Jadło, której właścicielem stałbysię po ewentualnym przejęciu spółki Sfinks, nie pasuje do jegoportfolio i w razie akwizycji Sfinksa rozważy jej sprzedaż, wynikaz informacji Domu Maklerskiego PKO BP.

Chłopskie Jadło to restauracje typu premium, specjalizujące sięw tradycyjnej kuchni polskiej. Druga marka należąca do spółkiSfinks to Sphinx - sieć restauracji casual dining.

"Zdanie AmRestu może budzić zdziwienie. Poprzez Chłopskie Jadłospółka może zaistnieć w segmencie premium. Dodatkowo, ChłopskieJadło ma już w miarę ugruntowaną pozycję na rynku, choć wniedalekiej przyszłości będzie się zmagać z konkurencją w postaciPolskiego Jadła" - ocenił Marcin Sójka, analityk DM PKO BP, wczwartkowym raporcie.

Pod koniec maja AmRest, spółka zależna Amrest Holdings N.V.,stała się posiadaczem akcji Sfinks Polska, stanowiących powyżej 5%w kapitale zakładowym i w głosach na walnym zgromadzeniu tejspółki. Z ówczesnych wypowiedzi dyrektora operacyjnego AmRestuwynikało, że spółka ta jest zainteresowana włączeniem Sfinksa doswojej grupy.

Według informacji z końca ub. roku, Sfinks Polska zarządzałosiecią 101 restauracji "Sphinx" zlokalizowanych w całej Polsce,siecią 9 restauracji "Chłopskie Jadło" oraz 3 restauracji kuchnichińskiej "Wook".

Grupa Amrest Holdings miała 13,64 mln zł skonsolidowanego zyskunetto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw.2008 roku wobec 13,28 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowaneprzychody wyniosły 243,02 mln zł wobec 177,60 mln zł rokwcześniej.

Spółka Sfinks miała 1,57 mln zł skonsolidowanego zysku nettoprzypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2008 rokuwobec 2,80 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychodywyniosły 50,89 mln zł wobec 41,32 mln zł rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: AmRest może sprzedać markę Chłopskie Jadło, jeśli przejmie Sfinksa

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl