Allegro z GG przed Facebookiem, mocno w górę Google i Onet (Megapanel z kwietnia)
Połączone w grupę strony Allegro i GG Network wskoczyły na drugie miejsce pod względem liczby odsłon, wyprzedzając m.in. strony WP i Orange, Onetu, Facebook i YouTube. Liderem Google.
W kwietniowym Megapanelu/PBI Gemius po raz pierwszy serwisy Allegro i GG Network zostały połączone w jedną grupę, tak samo jak strony Muratora i Grupy Radiowej Time. Badanie został przeprowadzone w zmodyfikowany sposób: oparto je na nowych rejestrach właścicieli stron oraz oszacowano liczbę użytkowników serwisach na urządzeniach mobilnych (przeczytaj szczegóły), w efekcie czego opublikowanie wyników opóźniło się o prawie cztery tygodnie.
Połączone Allegro i GG zanotowały w kwietniu 16,6 mln użytkowników - o 5,27 mln więcej niż Allegro w marcu - i znalazły się na drugim miejscu. Natomiast serwisy Muratora i Time odwiedziło o 665 tys. real users więcej niż strony Muratora miesiąc wcześniej.
Liderem pod względem zasięgu pozostało Google, którego witryny zanotowały 1,05 mln real users więcej niż w marcu. Facebook zyskał w skali miesiąca 910 tys. użytkowników, strony Onetu - 904 tys., Wirtualnej Polski i Orange - 795 tys., a YouTube - 650 tys. Mniejsze wzrosty osiągnęły Grupa Gazeta.pl (55 tys. real users), Grupa Interia.pl (475 tys.) oraz Grupa o2 (285 tys.).
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego | ||||
lp. | nazwa | użytkownicy (real users) | zasięg | audyt site-centric |
1 | Grupa Google | 18 322 767 | 89,72% |
|
2 | Grupa Allegro - GG | 16 615 526 | 81,36% | tak |
3 | facebook.com | 14 691 314 | 71,93% |
|
4 | Grupa Onet.pl | 14 343 666 | 70,23% | tak |
5 | youtube.com | 14 100 446 | 69,04% |
|
6 | Grupa Wirtualna Polska - Orange | 12 953 589 | 63,43% | tak |
7 | Grupa Gazeta.pl | 12 152 234 | 59,50% | tak |
8 | Grupa Interia.pl | 12 146 923 | 59,48% | tak |
9 | wikipedia.org | 10 407 219 | 50,96% |
|
10 | Grupa O2 | 9 406 096 | 46,06% | tak |
11 | Grupa Nk.pl | 8 325 425 | 40,76% |
|
12 | Grupa Polskapresse | 7 238 815 | 35,44% | tak |
13 | Grupa Murator - Time | 6 702 579 | 32,82% | tak |
14 | Grupa Ringier Axel Springer | 6 503 084 | 31,84% | tak |
15 | Grupa Cyfrowy Polsat | 5 930 305 | 29,04% | tak |
16 | Grupa Microsoft | 5 789 513 | 28,35% |
|
17 | Grupa Next Infor | 5 495 249 | 26,91% | tak |
18 | adobe.com | 5 438 040 | 26,63% |
|
19 | Grupa Money.pl | 5 385 148 | 26,37% | tak |
20 | Grupa TVN | 5 254 290 | 25,73% | tak |
Wśród serwisów objętych audytem site-centric Allegro i GG wskoczyły na pierwsze miejsce (miesiąc wcześniej same strony Allegro były 8., a witryny GG Network - 11.). Kolejność na pięciu następnych pozycjach się nie zmieniła.
Z kolei strony Ringier Axel Springer zyskały w skali miesiąca tylko 40 tys. real users, przez co zostały wyprzedzone zarówno przez witryny Muratora i Time, jak i Polskapresse.
Po raz pierwszy w zestawieniu pojawiły się objęte właśnie audytem site-centric serwisy Cyfrowego Polsatu- na 10. miejscu z 5,93 mln real users.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu | |||
lp. | nazwa | użytkownicy (real users) | zasięg |
1 | Grupa Allegro - GG | 16 615 526 | 81,36% |
2 | Grupa Onet.pl | 14 343 666 | 70,23% |
3 | Grupa Wirtualna Polska - Orange | 12 953 589 | 63,43% |
4 | Grupa Gazeta.pl | 12 152 234 | 59,50% |
5 | Grupa Interia.pl | 12 146 923 | 59,48% |
6 | Grupa O2 | 9 406 096 | 46,06% |
7 | Grupa Polskapresse | 7 238 815 | 35,44% |
8 | Grupa Murator - Time | 6 702 579 | 32,82% |
9 | Grupa Ringier Axel Springer | 6 503 084 | 31,84% |
10 | Grupa Cyfrowy Polsat | 5 930 305 | 29,04% |
11 | Grupa Next Infor | 5 495 249 | 26,91% |
12 | Grupa Money.pl | 5 385 148 | 26,37% |
13 | Grupa TVN | 5 254 290 | 25,73% |
14 | Grupa Media Regionalne | 5 176 543 | 25,35% |
15 | dobreprogramy.pl | 4 748 845 | 23,25% |
16 | filmweb.pl | 4 511 775 | 22,09% |
17 | Grupa Edipresse.pl | 4 487 546 | 21,97% |
18 | elektroda.pl | 3 548 029 | 17,37% |
19 | demotywatory.pl | 3 389 455 | 16,60% |
20 | Grupa Panorama Firm | 3 375 810 | 16,53% |
Adres google.pl odwiedziło 905 tys. użytkowników więcej niż w marcu br., a google.com - aż 1,37 mln więcej. Facebook.com zyskał 910 tys. real users, YouTube.com - 650 tys., Onet.pl - 865 tys., a WP.pl - 795 tys. Natomiast dla Allegro.pl tez wzrost wyniósł aż 1,73 mln.
Ranking domen według zasięgu miesięcznego | ||||
lp. | nazwa | użytkownicy (real users) | zasięg | audyt site-centric |
1 | google.pl | 17 530 722 | 85,84% |
|
2 | facebook.com | 14 691 314 | 71,93% |
|
3 | youtube.com | 14 100 446 | 69,04% |
|
4 | onet.pl | 13 285 882 | 65,05% | tak |
5 | google.com | 13 023 085 | 63,77% |
|
6 | allegro.pl | 12 293 085 | 60,19% | tak |
7 | wp.pl | 11 611 248 | 56,85% | tak |
8 | wikipedia.org | 10 407 219 | 50,96% |
|
9 | gazeta.pl | 9 744 601 | 47,71% | tak |
10 | nk.pl | 8 320 042 | 40,74% |
|
11 | interia.pl | 7 629 988 | 37,36% | tak |
12 | chomikuj.pl | 7 190 126 | 35,21% | tak |
13 | blogspot.com | 6 767 257 | 33,14% |
|
14 | ceneo.pl | 5 575 352 | 27,30% | tak |
15 | adobe.com | 5 438 040 | 26,63% |
|
16 | tablica.pl | 4 861 657 | 23,80% | tak |
17 | dobreprogramy.pl | 4 748 845 | 23,25% | tak |
18 | gry.pl | 4 646 163 | 22,75% |
|
19 | microsoft.com | 4 515 453 | 22,11% |
|
20 | filmweb.pl | 4 511 775 | 22,09% | tak |
1 2
Dołącz do dyskusji: Allegro z GG przed Facebookiem, mocno w górę Google i Onet (Megapanel z kwietnia)