Aldi rezygnuje z pakowania w plastik produktów marek własnych
Sieć handlowa Aldi poinformowała, że wszystkie rodzaje opakowań dla produktów marek własnych będą wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu lub certyfikowanych źródeł. Do końca 2025 roku wszystkie opakowania artykułów marek własnych będą nadawać się do recyklingu - deklaruje sieć sklepów.
Celem całej Grupy Przedsiębiorstw Aldi Nord jest zdecydowane zmniejszenie ilości tworzyw sztucznych będących w obiegu. Już teraz torby jednorazowe zostały usunięte ze wszystkich sklepów w Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Holandii i Polsce.
Aldi zapowiada także wprowadzenie wielorazowych siatek na warzywa i owoce we wszystkich sklepach spółek Aldi. Sieć podjęła również decyzję, że do 2023 roku wszystkie ekologiczne owoce i warzywa nie będą w ogóle pakowane lub będą posiadały opakowania przyjazne dla środowiska, tym samy wyeliminowane zostaną tzw. reklamówki „zrywki”.
W niemieckim oddziale sieci prowadzony jest specjalny program pilotażowy, gdzie testowane są nowe, bardziej zrównoważone opakowania na warzywa i owoce. Nowe woreczki powstają m.in. z odpadów z produkcji cukru trzcinowego i dzięki temu w 100% nadają się do recyklingu.
Aldi ogranicza plastik
- Wierzymy, że wcielając je w życie przyczyniamy się do kształtowania postaw i przyjaznego otoczenia dla przyszłych pokoleń. Właśnie dlatego, ograniczenie ilości opakowań oraz zwiększenie udziału opakowań nadających się do recyklingu to działania, które znalazły się na naszej liście priorytetów. W ich wdrażaniu działamy zgodnie z zasadą „Ograniczenie. Ponowne wykorzystanie. Recykling” - wyjaśnia Katarzyna Bawoł, kierownik działu jakości i CR Aldi Polska.
Z oferty Aldi znikną też jednorazowe produkty powstałe z tworzyw sztucznych, takie jak np. talerze, sztućce, kubki i słomki.
Od ubiegłego roku w całej Grupie Przedsiębiorstw Aldi Nord standardowe patyczki do uszu zastępowane są bardziej ekologicznymi alternatywami.
Dołącz do dyskusji: Aldi rezygnuje z pakowania w plastik produktów marek własnych