SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agora zwiększyła przychody ze sprzedaży reklam

Przychody ze sprzedaży reklam grupy medialnej Agora wyniosły 230 mln zł w II kwartale, poinformowała firma w czwartkowym komunikacie. Oznacza to wzrost o 11,5% w stosunku do stanu sprzed roku.

Najszybciej rosły przychody z reklam generowane przez portal gazeta.pl (o 68% do 6 mln zł). Według spółki wydatki na reklamę w internecie wzrosły w tym czasie w Polsce o 30%. Wpływy ze sprzedaży reklam w "Gazecie Wyborczej" wyniosły 133 mln zł w II kw.

"Metro" zwiększyło przychody z reklam wymiarowych o 56% r/r. Wiceprezes spółki Zbigniew Bąk powiedział w rozmowie z ISB, że nadal spodziewa się, że "Metro" w przyszłym roku stanie się opłacalne.

Przychody agencji reklamy zewnętrznej AMS w II kwartale 2007 r. wyniosły 49,9 mln zł i były wyższe o 11% niż rok wcześniej. Szacowany udział AMS w rynku reklamy zewnętrznej tym okresie wyniósł 25,7% (bez reklamy tranzytowej). Bąk ocenia, że w tym roku cały polski rynek reklamy zewnętrznej wzrośnie o 9-10%.

"W II kwartale 2007 r. wzrosło średnie rozpowszechnianie płatne czasopism Agory (o 0,6%), głównie dzięki wyższej sprzedaży egzemplarzowej "Avanti" (wzrost o 15%) i Czterech Kątów (wzrost o 26%)" - czytamy w komunikacie.

Przychody ze sprzedaży egzemplarzowej magazynów wyniosły w tym okresie 12 mln zł (wzrost o 14%), a przychody ze sprzedaży reklam 17,2 mln zł (wzrost o 13%). Udział czasopism Agory w rynku reklamy magazynów ogólnopolskich w II kw. 2007 r. wyniósł 7,5% (wzrost o ok. 1 pkt proc.).

Przychody radiowych stacji lokalnych należących do Agory, ze sprzedaży reklam wyniosły 17,9 mln zł (wzrost o ponad 9%), a ich udział w rynku słuchalności w pierwszym półroczu 2007 r. wyniósł 8,5%.

TOK FM osiągnęło w pierwszym półroczu 5,5% udziału w rynku słuchalności stacji radiowych w Warszawie w swojej grupie celowej (3,5% rok wcześniej) i 3,4% we wszystkich miastach nadawania (2,6% rok wcześniej).

Agora miała 33,15 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2007 roku wobec 8,68 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 40,18 mln zł wobec 9,82 mln zł zysku przed rokiem. Skonsolidowane przychody wyniosły 333,20 mln zł wobec 294,00 mln zł przed rokiem.

Zarząd spółki ma 30 sierpnia powołać na stanowisko prezesa Marka Sowę, który zastąpi ustępującą Wandę Rapaczyńską.

Dołącz do dyskusji: Agora zwiększyła przychody ze sprzedaży reklam

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl