WPP konsoliduje zespoły Sudler, tworząc nową agencję VMLY & Rx
Holding reklamowy WPP skonsolidował swoje zespoły medyczne w globalną agencję opieki zdrowotnej, która obsługuje klientów farmaceutycznych wystawiających specjalistyczne recepty. VMLY & Rx połączy specjalistyczne zespoły Sudler z VMLY & R i będzie kierowana przez Claire Gillis, międzynarodową dyrektor generalną WPP Health Practice.
VMLY & Rx będzie obsługiwać firmy farmaceutyczne poza Stanami Zjednoczonymi, które specjalizują się w produkcji i sprzedaży leków na receptę. Nowa agencja zastępuje markę Sudler, która zostanie wycofana na arenie międzynarodowej.
Nowa agencja rozpoczyna działalność ze skutkiem natychmiastowym, oferując pełną gamę usług, w tym wsparcie przedkliniczne i kliniczne, strategiczny branding i komercjalizację.
- Mamy teraz specjalistyczną ofertę, która łączy nasze doświadczenie Rx (termin używany do opisania specjalistycznych leków na receptę) z technologią VMLY & R i kreatywną siłą ognia na poziomie globalnym - mówi Claire Gills.
Jon Cook, globalny dyrektor generalny VMLY & R, dodał: - Nasza zdolność do tworzenia innowacyjnych doświadczeń marki, w połączeniu z doświadczeniem zdrowotnym Sudler i WPP Health Practice, stworzy globalny zespół ze specjalistycznymi możliwościami zbudowanymi tak, aby prosperować w nowej erze opieki zdrowotnej.
Zjednoczenie zespołów zdrowotnych WPP oznacza ostatnią fazę konsolidacji holdingu i następuje zaledwie dwa lata po fuzji z VMLYR.
Koncern marketingowy WPP w zeszłym półroczu zanotował spadek przychodów o 12,3 proc. do 5,58 mld funtów brytyjskich i 2,6 mld funtów straty netto, głównie wskutek utraty wartości przez wiele spółek zależnych. W niektórych krajach europejskich jego wpływy zmalały mocniej niż w USA. Firma wprowadziła oszczędności, chce wypłacić dywidendę, tłumaczy to m.in. wpływami ze sprzedaży Kantara.
Dołącz do dyskusji: WPP konsoliduje zespoły Sudler, tworząc nową agencję VMLY & Rx