SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

84 proc. bogatych Polaków kupuje dobra luksusowe

84 proc. Polaków zarabiających powyżej 3,7 tys. zł miesięcznie kupuje dobra luksusowe – wynika z badania KMPG. Najczęściej uzasadniają to wysoką jakością tych produktów.

Wśród Polaków zarabiających miesięcznie powyżej 3,7 tys. zł brutto aż 84 proc. kupuje dobra luksusowe, przy czym połowa robi to przynajmniej raz na kwartał. Najczęściej takie produkty nabywają osoby o miesięcznych dochodach przekraczających 20 tys. zł brutto.

Stosunkowo niewielka grupa bardzo dobrze zarabiających Polaków – ok. 10 proc. – kupuje dobra luksusowe za granicą.

Zamożni Polacy nabywają dobra luksusowe przede wszystkim ze względu na ich wysoką jakość. Mały wpływ na ich decyzje w tym zakresie ma wizerunek znanych osób promujących określone produkty.

Marki luksusowe najbardziej kojarzą się bogatym Polakom właśnie z wysoką jakością, a nieco słabiej – z prestiżem i wysoką ceną.

Badanie popularności dóbr luksusowych wśród zamożnych Polaków zostało zrealizowane w grudniu 2009 roku i styczniu bieżącego roku przez firmę badawczą Norstat na zlecenie KMPG. Wywiady telefoniczne (CATI) i internetowe (CAWI) objęły 250 osób z całego kraju , z których 41 proc. zarabia miesięcznie od 3,7 tys. do 7,1 tys. zł brutto, 40 proc. – od 7,1 tys. do 20 tys. zł brutto, a 19 proc. – powyżej 20 tys. zł brutto.

Dołącz do dyskusji: 84 proc. bogatych Polaków kupuje dobra luksusowe

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Posh
Dobrze wiedzieć, że nowobogaccy lubią, gdy inni wiedzą, że "ich stać". Warto im dać to, czego potrzebują i nieźle przy tym zarobić. ;-}
odpowiedź
User
cdr
co to są dobra luksusowe? bzdurne badanie bez określenia tego
odpowiedź
User
sic
Zamożny Polak o dochodzie 3700 brutto +. PRzecież to niewiele więcej od średniej krajowej :) Po drugie - co padło już w jednym z komentarzy - dla jednego polędwica może być dobrem luksusowym, ale innego nowy cabrio.

Po trzecie - porownywanie breakow na cztery kategorie dochodowe, gdy próba na totalu wynosi 250 zakrawa [przynajmniej] na komiczność. Osoba zlecająca z KPMG nie za bardzo zna chyba znaczenie słowa "statystyka".

Pozdrawiam
odpowiedź