600 mln użytkowników Facebooka, Onet.pl polskim liderem
Google zaprezentowało najnowsze zestawienie tysiąca stron internetowych z największą liczbą unikalnych użytkowników na świecie, opracowane z wykorzystaniem narzędzia DoubleClick Ad Planner.
W rankingu za wrzesień ponownie liderem jest najpopularniejszy na świecie portal społecznościowy Facebook, z liczbą 600 milionów unikalnych użytkowników - o 60 milionów większą niż w sierpniu. Pozycję wicelidera utrzymał serwis YouTube (490 mln), który wyprzedził Yahoo (450 mln).
Następne w kolejności są: Live.com (370 mln), Wikipedia (300 mln), MSN (280 mln), Microsoft.com (210 mln), Baidu.com (170 mln), QQ.com (130 mln) oraz Mozilla.com (130 mln). Kolejność w całej pierwszej dziesiątce była identyczna jak miesiąc wcześniej.
Z polskich serwisów na pierwsze miejsce wrócił Onet.pl, który w całym zestawieniu zajął 231. miejsce z 11 milionami unikalnych użytkowników i wyprzedził wp.pl (w rankingu 251. miejsce - 11,0 mln) oraz sierpniowego lidera Allegro.pl (283. - 9,8 mln). Na kolejnych miejscach znalazły się: Interia.pl (559. - 6,0 mln), gazeta.pl (570. - 5,6 mln) i gemius.pl (633. - 5,5 mln). W rankingu ponownie zabrakło serwisu społecznościowego nk.pl.
Pełne wrześniowe zestawienie, które zawiera także informacje na temat zasięgu, liczby odsłon stron oraz obecności reklam na danej witrynie, dostępne jest tutaj.
Google zaznacza, że w rankingu nie są uwzględnione strony z treściami dla osób dorosłych, sieci reklamowe, domeny bez publicznie dostępnych treści lub nie ładujące się prawidłowo, a także "pewne" strony należące do internetowego giganta.
Dołącz do dyskusji: 600 mln użytkowników Facebooka, Onet.pl polskim liderem