22 Grand Prix w Cannes Lions 2015, najwięcej za reklamy Volvo i Always (wideo)
Na festiwalu Cannes Lions w uważanych za najbardziej prestiżowe kategoriach Film i Titanum & Integrated nagrody Grand Prix przyznano za spoty i kampanie marek Leica, Geico, Nike i Domino’s. Dwa Grand Prix zdobyła agencja Grey London za akcję „LifePaint” dla marki Volvo, wielokrotnie wyróżniono też akcję „Ice Bucket Challenge”.
W kategorii Film przyznane zostały dwa Grand Prix: za spot „100” przygotowany przez agencję Saatchi & Saatchi Saol Paulo z okazji stulecia produkującej sprzęt fotograficzny firmy Leica oraz za reklamę „Niepomijalny: długi rodzinny format”, którą dla firmy ubezpieczeniowej Geica stworzyła agencja The Martin Agency.
Ponadto rozdano 10 Złotych Lwów, m.in. agencji Leo Burnett za reklamę „#jakdziewczyna” marki Always (emitowaną także w Polsce) oraz odcinek programu satyrycznego Zacha Galifianakisa „Between Two Ferns” z udziałem Baracka Obamy.
W kategorii Film Craft nagrodę Grand Prix zdobyła londyńska agencja Adam&Eve DDB za spot „Boże Narodzenie Monty’ego” dla sieci sklepów John Lewis.
Grand Prix w kategorii Titanum & Integrated otrzymał nowojorski oddział Wieden+Kennedy za kampanię „Re2pect” butów Jordan produkowanych przez Nike. Titanowe Grand Prix trafiło natomiast do agencji CP+B za twitterowy system zamawiania pizzy w Domino’s.
Przyznano też pięć Tytanowych Lwów (m.in. Leo Burnett za kampanię „#jakdziewczyna” marki Always) oraz Złotego Lwa nowojorskiej agencji Droga5 za kampanię „Newcastle Band Of Brands” piwa New Castle Brown Ale.
W kategorii Innovation Grand Prix zdobyła What3words za opracowany przez siebie nowy system adresowy, w którym każdy adres składa się z trzech słów. Przyznano siedem Lwów Innowacji.
W kategorii Grand Prix for Good, obejmującej kampanie społeczne, główną nagrodę otrzymało Stowarzyszenie ALS za akcję „Ice Bucket Challenge” prowadzoną latem ub.r. Za tę akcję przyznano również osiem Złotych Lwów: trzy w kategorii Promo & Activation, dwa w Branded Content & Entertainment oraz po jednym w Media, Mobile i Direct.
W kategorii Cyber triumfowała agencja Droga5 z kampanią „I Will What I Want” odzieży Under Armour. Przyznano również 17 Złotych Lwów.
Grand Prix w kategorii Design przyznano agencji Grey London za kampanię „LifePaint” dla marki samochodowej Volvo. Projekt ten otrzymał też taką samą nagrodę w kategorii Promo & Activation.
W Product Design najważniejszą nagrodę zdobyła firma Geometry Global z Dubaju za projekt „Lucky Iron Fish”.
W kategorii Direct triumfowała inna akcja marki Volvo - „The Greatest Interception Ever” zrealizowana przy okazji tegorocznego finału Super Bowl przez nowojorski oddział Grey.
Grand Prix w kategorii Press przyznano za serię reklam „Never Stop Riding” autorstwa agencji The Community promujących sieć rowerów miejskich w Buenos Aires.
1 2
Dołącz do dyskusji: 22 Grand Prix w Cannes Lions 2015, najwięcej za reklamy Volvo i Always (wideo)