Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy rusza z kampanią informacyjną „Reaguj! Masz wpływ na reklamę"
Kampania „Reaguj! Masz wpływ na reklamę" Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy ma na celu zwrócenie uwagi na przestrzeganie standardów etycznych reklam w czasie epidemii koronawirusa.
W komunikacie na temat kampanii Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy podaje, że w reklamie w ostatnich tygodniach "pojawiają się działania, które wzbudzają obawy ludzi lub wprowadzają w błąd opinie publiczną, wykorzystując okres pandemii w sposób nieetyczny. Wśród nich reklamy, które podważają zaufanie do informacji i branży reklamowej oraz podważają zasady uczciwej konkurencji, a w niektórych przypadkach zagrażają nawet zdrowiu publicznemu".
Rada Reklamy o nieuczciwych komunikatach w czasie epidemii
- Rada Reklamy potępia takie praktyki i będzie podejmować działania mające na celu budowanie świadomości, na czym polega etyczne działanie reklamowe i marketingowe - informuje organizacja.
Piotr Kwiecień, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, tłumaczy: - Przygotowaliśmy kampanię mającą na celu zwrócenie uwagi na nieetyczne przekazy reklamowe w okresie pandemii, ale nie tylko. Chcielibyśmy, żeby konsumenci mogli na bieżąco reagować na przekazy reklamowe, które ich zdaniem naruszają standardy etyczne"
Akcja informacyjno-reklamowa składa się z kilkunastu banerów i animacji dostępnych na stronie internetowej Radareklamy.pl/nie-czekaj-reaguj-masz-wplyw-na-reklame/. Obok tego akcja prowadzona jest w mediach społecznościowych Rady Reklamy oraz jej organizacji członkowskich.
Emitowane reklamy są podlinkowane pod formularz do zgłaszania skarg online. W akcję dotychczas włączyły się takie organizacje jak Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA Polska, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
Dołącz do dyskusji: Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy rusza z kampanią informacyjną „Reaguj! Masz wpływ na reklamę"
A do tej pory reklamy pedofilskie, oszukańcze, ściemniające i inne GWNO, które na zachodzie nigdy by nie przeszło u nas było emitowane, a jakiekolwiek protesty zbywane były tym, że na rozpatrzenie są 3 miesiące, więc decyzja o szkodliwości reklamy następowała po zakończeniu kampanii. WALNIJCIE SIĘ W ŁEB ŚCIEMNIACZE!