Zmiany w ofercie osłabiły krytykę nc+ w internecie
W ostatnich dniach internauci zamieszczają nieco mniej negatywnych wpisów o nc+ niż wcześniej. Głównym miejscem dyskusji o platformie jest Facebook, a zwłaszcza fanpage’e nc+ i Anty nc+.
Platforma nc+ zaraz po zaprezentowaniu oferty 21 marca znalazła się pod obstrzałem internautów. Kryzys wizerunkowy pogłębił się w kolejnym tygodniu, kiedy z firmy zwolniono kilku kluczowych pracowników, prezes bezskutecznie chciał nawiązać kontakt z założycielem forum i profilu Anty nc+, a postępowanie w sprawie automatycznej migracji abonentów n i Cyfry+ do nc+ wszczął UOKiK.
Z analizy firmy Replise przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że trzy czwarte opinii o nc+ zamieszczanych przez internautów do ostatniego czwartku miało charakter negatywny lub krytyczny, a tylko 10 proc. - pozytywny.
Tymczasem jeszcze przed debiutem rynkowym nc+ w internecie przeważały neutralne i pozytywne opinie o platformie. Internauci wiązali duże nadzieje z połączeniem ofert Cyfry+ i n oraz zapowiedzią „nowej definicji rozrywki”.
21 marca diametralnie się to zmieniło. Kulminacja negatywnych emocji wobec nc+ nastąpiła w tygodniu przed i tygodniu po Wielkanocy.
W zeszły piątek nc+ rozpoczęło kontrofensywę: kierownictwo firmy zaprezentowało zmienioną ofertę, rezygnując z najdroższego pakietu (zobacz szczegóły) oraz w ogłoszeniach prasowych przeprosiło klientów za błędy przy wprowadzaniu poprzedniej oferty (więcej na ten temat).
W efekcie od piątku do poniedziałku już tylko połowa wpisów o nc+ miała charakter negatywny. Natomiast odsetek pozytywnych opinii przekroczył 40 proc.
Zdecydowanie najgorętsza dyskusja na temat nc+ toczyła się tuż przed Wielkanocą, kiedy z firmy zwolniono wiceprezes Beatę Mońkę, prezes platformy skierował list do twórcy Anty nc+, a klienci zaczęli skarżyć się na spółkę do UOKiK-u. Pozostałe, o wiele słabsze, kulminacje przypadły na odpowiedź założyciela Anty nc+ na list prezesa platformy oraz ogłoszenie zmian w jej ofercie.
Ponad trzy czwarte opinii o nc+ została zamieszczona na Facebooku (przede wszystkim na fanpage’ach nc+ i Anty nc+), a 15 proc. - przy artykułach w serwisach informacyjnych.
Analiza firmy Replise dotyczyła opinii zawierających sformułowania takie jak platforma nc+, Cyfra+, platforma n i telewizja n. Przeanalizowanych zostało 1 745 wpisów zamieszczonych od 21 marca do 15 kwietnia.
Dołącz do dyskusji: Zmiany w ofercie osłabiły krytykę nc+ w internecie