Zmiany w głosowaniu na Effie
W tym roku nastąpiły zmiany w doborze jury Effie Awards, a także wsposobie obrad jury i oceniania nadesłanych na konkurs prac.
Jurorzy zostali dobrani w grupy eksperckie, w których zasiadająprzedstawiciele klientów, agencji reklamowych, domów mediowych,niezależnych specjalistów, instytutów badawczych oraz mediów. Jurydla domów mediowych liczy ok. 40 osób, a jury dla agencjireklamowych - ok. 80 osób.
Eksperci będą obradowali dwukrotnie. Pierwszy etap obrad będzieodbywał się on-line w dniach od 16 lipca do 16 sierpnia. Jurorzybędą mieli za zadanie oddzielić prace nominowane ('zasługujące nanagrody') od nienominowanych ('nie zasługujących na nagrody').
Jurorzy będą mogli głosować "in" (praca wchodzi na short listę)oraz "out" (praca nie wchodzi na short listę), W tym roku, podczaspierwszego etapu, oceniający nie będą oglądać prac kreatywnych.Jury dla agencji reklamowych oceni briefy, a to dla domów mediowych- briefy i załączone do nich mediaplany.
Po zakończeniu głosowania, Komitet Organizacyjny rozpatrzy wtrybie pilnym ewentualne zgłoszone przez jurorów protesty. FirmaErnst & Young podliczy wszystkie oceny uzyskane przez prace iprzedstawi Komitetowi Organizacyjnemu do zatwierdzenia listęproponowanych do nominacji prac. Prace nominowane wezmą udział wdrugiej turze głosowania.
Drugi etap obrad odbędzie się w Pałacyku Sobańskich w AlejachUjazdowskich. W dniu 7 września obradować będzie tutaj jury agencjireklamowych, trzy dni później spotkają się jurorzy domówmediowych.
W tym etapie eksperci głosować będą na wszystkie nominowaneprace. W części dla Effie agencji reklamowych, oceniane będą briefyi kreacje, zaś przy zgłoszeniach dla domów mediowych oceniepodlegać będą briefy i mediaplany. Jurorzy będą mogli przyznaćkażdej pracy od 50 do 100 punktów.
Po zakończeniu głosowania prace zbierze Ernst & Young idokona podliczenia ocen. Na posiedzeniu Komitetu Organizacyjnegonastąpi zatwierdzenie przyznanych nagród. Ogłoszenie listyzwycięskich kampanii, oraz wręczenie statuetek odbędzie się w dniu22 października w Teatrze Wielkim w Warszawie, podczas uroczystejGali Effie.
Effie to jeden z najważniejszych na świecie konkursówreklamowych. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w NowymJorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Jest to jedynyfestiwal, który nagradza nie tylko wybitne pomysły kreatywne, aległównie efekt rynkowy kampanii reklamowej.
Dołącz do dyskusji: Zmiany w głosowaniu na Effie