Zmalały wpływy z subskrypcji na CDA. Gadżety z „Kapitana Bomby” dołożyły 0,5 mln zł
CDA zanotowało pierwszy spadek kwartalnych wpływów z oferty subskrypcyjnej - o 2,1 proc. do 15,77 mln zł, mimo że liczba sprzedanych subskrypcji zwiększyła się rok do roku z 379 do 445,2 tys. Sklep internetowy z gadżetami z serialu „Kapitan Bomba” przyniósł 544,7 tys. zł przychodów, a przy minimalnym spadku kosztów operacyjnych zysk netto wzrósł z 4,7 do 5,06 mln zł.
Kwartalne przychody CDA z oferty subskrypcyjnej zmniejszyły się z 16,1 do 15,77 mln zł. Natomiast wpływy z reklam emitowanych w darmowej części platformy CDA wzrosły z 456,5 do 465 mln zł, a przychody określone jako pozostałe - z 257,2 do 750,6 tys. zł (w tej ostatniej kwocie uwzględniono 544,7 tys. zł przychodów z uruchomionego latem e-sklepu z gadżetami z serialu „Kapitan Bomba”).
Od ponad roku w ofercie subskrypcyjnej CDA pojawiły się dwa pakiety ze streamingiem kilkudziesięciu stacji telewizyjnych. Pakiet Start za 30 dni kosztuje 23,99 zł, a Pakiet Podstawowy - 49,99 zł.
Na koniec września firma miała sprzedanych 445,2 tys. subskrypcji, wobec 422,8 tys. na koniec czerwca br., 447,3 tys. na koniec grudnia ub.r. i 379 tys. na koniec września ub.r.
Spółka liczy, że w najbliższym czasie korzystnie zadziała dla niej wprowadzenie wyższego standardu technicznego DVB-T2/HEVC naziemnej telewizji cyfrowej. - Spowodowała ona (ta zmiana - przyp._, że pojawił się dodatkowy impuls do zmiany odbiornika telewizyjnego na nowszy, co sprzyja konsumpcji VOD w wygodnym modelu subskrypcyjnym”.
236 tys. zł na podatek audiowizualny, zysk w górę
Koszty operacyjne CDA wyniosły w zeszłym kwartale 11,02 mln zł, wobec 11,05 mln zł rok wcześniej. Wydatki na usługi obce (m.in. licencje od oferowanych filmów i seriali) zmalały z 9,95 do 9,55 mln zł, a na wynagrodzenia - wzrosły z 514,9 do 604,2 tys. zł.
Kwota zapłacona z tytułu obowiązującej od ponad dwóch lat opłaty audiowizualnej wyniosła 236,5 tys. zł.
Zysk operacyjny firmy wzrósł z 5,81 do 6,21 mln zł, a zysk netto - z 4,7 do 5,06 mln zł.
W pierwszych trzech kwartałach br. przychody CDA zwiększyły z 50,83 do 51,46 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych z 33,41 do 33,5 mln zł zysk operacyjny wzrósł z 17,39 do 17,95 mln zł, a zysk netto - z 14,05 do 14,61 mln zł.
18 lipca CDA z zeszłorocznego zysku wypłaciło 19,92 mln zł dywidendy, po 1,85 zł na akcję. 63,4 proc. akcji spółki ma jej dyrektor generalny Łukasz Ćwiek, a 34,2 proc. - prezes Jarosław Ćwiek.
Firma jest notowana na bocznym rynku warszawskiej giełdy od maja 2019 roku. Od początku stycznia br. kurs spółki zmalał o 3,5 proc.
Dołącz do dyskusji: Zmalały wpływy z subskrypcji na CDA. Gadżety z „Kapitana Bomby” dołożyły 0,5 mln zł